Avatar billede jens8900 Nybegynder
18. november 2010 - 14:55 Der er 2 kommentarer

acer aspire one booter inden xp.....

Hej sidder med en acer aspire one som starter op og viser på skærmen det er en acer og bla bla.....så begynder den at starte win xp hvor der kører sådan en blå bar i bunden.....inden den så kommer videre så kommer den der blå fejl skærm og den booter så den starter forfra dette loop'er bare igen og igen.....what to do???? der er jo ikke noget drev eller noget i sådan en mini bandit....har prøvet at gå ind i bios og load default men samme problem også hvis jeg vælger start i fejlsikret tilstand så kommer den ikke meget videre.....computeren er fra 08/07/2009 håber nogen kan hjælpe
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2010 - 15:11 #1
Uendelig boot kan være flere ting.

Der var nogle uheldige updates fra Microsoft, og nogle virusser gør det også.

Når den ikke engang kan loade fejlsikret tilstand, så må du nok indstille dig på at enten installere windows forfra, eller prøve at lave en repair install.

OOOps... intet CD drev i den ?

Nogle præinstallerede computere, leveres med windows i en sikker zone på harddisken, så man kan nulstille den (gen-installere), har den sådan en menu eller ting noget sted ?

Under alle omstændigheder, mener jeg at man skal have en Windows CD med i handlen når man køber sådan en, men jeg ved også at det får mange ikke...

Det korte af det lange er, at jeg ikke tror på at du kan komme ind og reparere den, en repair install er et forsøg værd, og derefter: install fra bunden af.

Sådan en mini har jo sine egne drivere, så hvis du starter forfra, skal du hente de korrekte drivere på www.acer.com
(men du burde have en cd med den præinstallerede windows på, der var da du købte maskinen)

Sorry for lang forklaring, men jeg tror helt sikkert vi er ude i en ominstallering her..
Avatar billede claes57 Ekspert
18. november 2010 - 15:19 #2
læs http://technet.microsoft.com/en-us/magazine/dd535816.aspx
så kan du overføre din eller en tilsvarende xp-cd til usb, og boot fra den til reparation/installation.
XP-cd'en skal være samme model, som du har (typisk xp home dk sp3)