Avatar billede CSBOJER Nybegynder
16. november 2010 - 18:08 Der er 7 kommentarer

USB Problemer på XP

Jeg har haft min stationær i 3 år efterhånden, og jeg har lige siden jeg kan huske haft problemer med usb'en på computeren. Den har altid været dårlig til at genkende usb enheder, og det har altid krævet en masse fumlen og tid at få f.eks. en ny mus, eller en usb nøgle til at blive genkendt ordentligt. Her idag, efter at have kæmpet en del med en ny mus for et par uger siden, vælger jeg så at nu må det være nok.

Jeg finder en tråd online, hvor en, der virker til at være kompetent, skriver hvordan man kan løse et lignende problem: afinstaller alle usb enhederne og controllerne i Device Manager. Fint tænker jeg, og gør det så. Da jeg restarter, vil den ikke genkende hverken mit tastatur eller min mus. Mit tastatur har der ellers aldrig været problemer med, og jeg låner endda min lillebrors MSI for at checke; den virker heller ikke.

Finder hurtigt en PS2 adapter frem i håb om at få keyboardet til at virke(har ikke nogle adapter til musen), men til min store skuffelse sker der stadig intet(går ud fra at enten min PS2 port eller adapteren er ødelagt).

Jeg søger derfor efter løsning i BIOS og kommer ind i USB configurationen. Der ser jeg, at man kan disable USB Legacy(eller noget i den stil), hvis man havde usb kompabilitets problemer. Uden at undersøge det nærmere(DOH), prøver jeg dette, og det hjælper selvfølgelig ikke. Nu sidder jeg i den situation, at jeg ikke kan komme ind i BIOS, eftersom det der Legacy fis, åbenbart slår USB'en fra indtil Windows er startet op, for at undgå fejl, der stopper Boot(tror jeg).

PS2 adapteren burde være en nem løsning, men forstår simpelthen ikke hvorfor lortet ikke fungerer.

Hvis i har andre løsninger, eller en måde at få PS2 til at virke, så skriv endelig.
Avatar billede Jensen DK Novice
17. november 2010 - 07:08 #1
Har du været i enhedshåndtering og set på USB enheder?
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2010 - 07:23 #2
tag strømmen fra din komputer
rør en jordbunden radiator
tag batteriet ud på bundkortet i nogle minutter - 5 måske er nok.
sæt batteri i igen
sæt strøm på og start den op

gå i bios og save - nu skulle den meget gerne være i standardindstilling i bios.

det jeg ligesom læser ud af din historie er at det kan være flere ting

muligvis en bios opdatering
kan sagtens være en dårig driver
men desværre er der også den mulighed at dit tastaur ikke er så godt som de nye de laver
jeg har logitech mk 700 - det er det bedste jeg har haft indtil nu - langtidsbatterier og så videre sidder der i

hvad hedder bundkortet
cpuz kan fortælle dig det

http://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html

hent den her

http://www.filehippo.com/download_cpuz/

lad os se om der på producenten af dit bundkort ligger nogle drivere du skal bruge
m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2010 - 08:04 #3
skriv endelig men hvad med du vendte tilbage til dit spørgsmål

?????????????????
Avatar billede CSBOJER Nybegynder
18. november 2010 - 14:50 #4
Tastaturet er ikke problemet, og har aldrig været det. Har på fornemmelsen at det er USB driverne der er problemet, eftersom jeg fik min computer sammensat af en butik, og de måske ikke lige har fået fixet de rigtige drivere. Mit bundkort er et ASROCK 4Core1600-D800. Har installeret de drivere, der kom med, også efter formatering, men det har ikke rigtigt hjulpet.
Angående det med at resette bios, overvejer jeg det, men er ikke helt for glad for at skal ind og pille ved bundkortet. Det er dog nok den eneste løsning, med mindre jeg skal investere i et PS2 tastatur.
Avatar billede CSBOJER Nybegynder
18. november 2010 - 16:53 #6
Jeg er igang med at prøve at fjerne batteriet nu, men den lille metal ting, der skal få batteriet til at hoppe op, ser ud til at være ødelagt. Hvad kan jeg gøre ved det?
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2010 - 07:50 #7
send den til rep selv om jeg ikke tror det er muligt

man plejer at forsigt med en negl at pille i kanten så hopper det op og kan tages ud

m.v.h