Avatar billede Ferdinandsen Nybegynder
16. november 2010 - 10:10 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 management console hjælp!

Hej
Jeg har installeret steam på min pc og henter jævnligt spil derfra (køb) Jeg har så på et tidspunkt flyttet steam fra C: til D: ved først at afinstallere og geninstallere. Ingen problemer i det. MEN mit spil Dragon Age: Origins har en update service som ligger i management console og dens sti er stadig den gamle nemlig: C:Steam\steamapps\common\dragon age origins\bin_ship\daupdatersvc.service

Hvordan ændrer jeg det eller sletter den og installerer den nye sti???

MVH Ferdinandsen
Avatar billede j3ppah Novice
16. november 2010 - 10:23 #1
Søg efter stien i registreringsdatabasen.
hold windows knappen nede -> tryk "R"
Skrig regedit -> Tryk enter
Tryk "ja" hvis du har UAC'en aktiveret.
Hold "Ctrl" nede -> tryk "b"
Skriv Stien ind. og se om den kan finde den.

Det kan selvfølgelig også være det ligger i en fil i steam eller lignende, det regner jeg dog ikke med da du har afinstalleret korrekt før du flyttede det.
Avatar billede Ferdinandsen Nybegynder
16. november 2010 - 10:27 #2
Hej J3ppah

Hvad er UAC? og stien du referer til er det den nye eller den gamle?
jeg tænker du mener den gamle, hvis jeg sletter den hvordan opretter jeg så den nye service sti?
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2010 - 10:31 #4
tryk start i søgefeltet skriv uac tryk enter
Avatar billede j3ppah Novice
16. november 2010 - 10:32 #5
UAC'en er User Account Controle... Det der hvor den popper frem og spørger dig om du nu vil køre det program du lige har trykket på... det er lavet for at virus'er og lignende ikke skal kunne køre sig selv (Samt mere self.)

Hvis der popper et vindue frem, bare tryk ja, ellers hop over det step.

For det andet så er det den gamle sti, du skal søge efter.
C:Steam\steamapps\common\dragon age origins\bin_ship\daupdatersvc.service

Og hvis den så finder den sti, skal du erstatte den nøgle i registrerings databasen med den nye sti, du lgie selv må ind manuelt og finde...

Er nok magen til den gamle bare med D: i stedet for C:...
Avatar billede Ferdinandsen Nybegynder
16. november 2010 - 10:33 #6
Hej Treatmenice

Jeg skulle bare ha svar på hvad forkortelsen stod for, jeg er med nu og den er længe DEAKTIVERET så man slipper for den irriterende "hjælp/beskyttelse" fra windows side :D
Avatar billede j3ppah Novice
16. november 2010 - 10:35 #7
Hehe, ja den er pisse irriterende (Undskyld sproget).

Du må lige skrive når du har forsøgt det jeg skrev.
Avatar billede Ferdinandsen Nybegynder
16. november 2010 - 10:42 #8
J3ppah ->
Jeg har søgt i regedit - ingen gammel sti men dog ved søg efter "daupdatersvc.service" fandt den en fil i
Hkey-current-user/software/microsoft/windows/currentversion/explorer/runMRU...

der er en sti reference til C:programmer\steam\1

tror du det hjælper at omdøbe den til D: ?
og i så fald skal det være hele den nye sti jeg redigerer den til?
Avatar billede j3ppah Novice
16. november 2010 - 10:51 #9
du kan jo prøve, det kan i hvertfald ikke skade noget hvis stien den referere til nu alligevel ikke findes.

Men prøv at søge efter C:Steam\steamapps i stedet så. se om den finder nogle der.
Avatar billede Ferdinandsen Nybegynder
16. november 2010 - 11:05 #10
Jeg ændrer kun det som "kør" rullemenuen gemmer... så intet held! :(

fandt heller ikke noget på C:steam\steamapps - da jeg jo har fjernet det korrekt...
Avatar billede j3ppah Novice
16. november 2010 - 11:11 #11
Forstår ikke lige den sidste besked.

Den skriver ikke en fil der referere til den sti, når den melder fejlen ?
Avatar billede Ferdinandsen Nybegynder
16. november 2010 - 11:22 #12
Hvis jeg kører tjenesten i management console kommer den med fejlen "tjenesten dragon age: origins - content updater på lokal computer kunne ikke startes" "fejl 2: den angivne fil blev ikke fundet"
Avatar billede j3ppah Novice
16. november 2010 - 11:47 #13
check lige i stien her i regedit
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\DAUpdaterSvc\ImagePath

Hvad ligger der af værdier der ?
Avatar billede j3ppah Novice
16. november 2010 - 11:49 #14
Gør det der står her... Det skulle løse dit problem. sørg for at intaste den nye sti i stedet for den gamle.

I will try to explain you but take care because tampering with Windows registry if you do not know what you are doing can completely break Windows.
So, the first thing to do is to find where is located DAUpdaterSvc.Service.exe on your computer and to write down its full path.
Next, open Windows main menu and select Run...
Type "regedit" (without the quotes) and press Enter
The Registry Editor window will open.In the left-hand column, you can notice several entries with folder-like icons and a small triangle next to it. When you click on a clear triangle, you expand the sub-entries present in this entry.
So open the following entries:
HKEY_LOCAL_MACHINE
SYSTEM
CurrentControlSet
Services
DAUpdaterSvc
When you click on DAUpdaterSvc (not the triangle, the entry itself), you can see several lines in the right-hand part of the editor. One of this line is named ImagePath.
Double-click on ImagePath to open its modify panel.
In the lower field of this panel, you can sse the path to DAUpdaterSvc.Service.exe as it is currently known by Windows (ie where this .Exe file has been initially installed). If this path does not match your current path to DAUpdaterSvc.Service.exe, then replace it with the correct path. Once this is Done, click OK and close the Registry Editor window.
Avatar billede Ferdinandsen Nybegynder
16. november 2010 - 11:55 #15
Så virkede det!
Mange tak til dig og din kilde for hjælpen :D
Avatar billede Ferdinandsen Nybegynder
16. november 2010 - 11:56 #16
Okay jeg har så lige fucked det med pointene op! kan man åbne den tråd igen ?
Avatar billede Ferdinandsen Nybegynder
16. november 2010 - 12:02 #17
Avatar billede j3ppah Novice
16. november 2010 - 12:38 #18
er da glad for at kunne hjælpe! godt at det virkede ;)...

Har smidt et svar i den anden tråd.