Avatar billede Alexthegreat Nybegynder
15. november 2010 - 16:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Programmer som kører 32-bit i stedet for 64-bit på windows 7

Hej folkens. Her forleden da jeg åbnede joblisten på min computer gik det op for mig at en del af de programmer samt spil som jeg kører af en eller anden årsag ikke køres med 64-bit men 32-bit.
Windows udgave: 7 Home Premium
Systemtype: 64-bit´
Computer model: Acer aspire M5800

Jeg vil gerne vide hvordan jeg kan udnytte 64-bit systemet. Pro Cycling manager 2010 bl.a. kører kun 32-bit hvilket jeg synes er ærgerligt og jeg vil nu høre om i kan hjælpe mig med at ændre dette (generelt, da jeg har samme problem med andre programmer og spil). Jeg har godt set at der er 2 mapper på mit C drev: Programmer, Programmer (x86). Mine spil og stort set alt andet som jeg har installeret ligger under programmer (x86). Jeg har desuden et andet drev: Data (D:).
Jeg har forsøgt at flytte samtlige filer fra programmer (x86) til programmer men dette skabte kun problemer (jeg kunne ikke længere bruge visse genveje samt starte spil) og blev nød til at gendanne.

Mvh. Alexander
15. november 2010 - 17:21 #1
... du kan ikke 'bare' flytte filer/mapper fra C:\Programmer til et andet sted! Så går der fuldstændig kludder i det!

Hvis et givent program/spil 'kun' er programeret i 32Bit princippet, så vil det ikke give noget som helst forskel i et 64Bit system; vil stadig køre 32Bit ...
Avatar billede Alexthegreat Nybegynder
19. november 2010 - 14:42 #2
Ja det fandt jeg ud af.. Har du eventuelt en løsning på dette også? Min gendannelse virkede ikke :(
Avatar billede Alexthegreat Nybegynder
19. november 2010 - 14:44 #3
Men forudsat at spillene/programmerne er programmeret til det. Det skulle Pro Cycling Manager 2010 være. Er udemærket godt klar over at nogle programmer ikke kan køres i 64 bit.. Men kan ikke forestille mig at PCM 2010 ikke understøttes i 64-bit...
Avatar billede Alexthegreat Nybegynder
23. februar 2011 - 19:09 #4
PCM 2010 var ikke 64-bit :/