Avatar billede HrClaus Nybegynder
15. november 2010 - 11:36 Der er 3 kommentarer

Automatisk logon til netværksdrev, der kræver password

Jeg har flere pc'er, der benytter et netværksdrev til lagring af diverse. Netværksdrevet kræver brugernavn og password.
Jeg ønsker at netværksdrevet automatis aktiveres, når brugeren logger på (brugeren er ikke administrator).
Jeg har lavet et script, der håndterer ovenstående, men jeg kan ikke finde ud af at få det afviklet automatisk.
Er der nogen der kan hjælpe enten med en anden løsning eller med afvikling af bat-filen (jeg har forsøgt at tilknytte til brugerprofil, men kan ikke definere den relative sti).
PC'erne kører windows7.
Avatar billede 2Mida Praktikant
15. november 2010 - 11:42 #1
Er ikke helt stilsikker (endnu) i windows 7, men har du forsøgt med net use kommandoen?

Du skal dog lige rette i secpol..

http://www.sevenforums.com/network-sharing/58238-net-use-doesnt-work-windows-7-computer.html

..Ole
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2010 - 11:51 #2
Hvad med autoexec.bat ?
Avatar billede Nereos Nybegynder
15. november 2010 - 14:20 #3
Hvis scriptet er det samme til alle brugere så læg det under netlogon.

\\server\netlogon\login.bat