Avatar billede lpl Nybegynder
14. november 2010 - 22:17 Der er 5 kommentarer

køb af ny bærbar pc

Hej

Jeg skal købe en ny bærbar pc. Men er lidt på barbund med hvilken en jeg skal købe... - altså hvor jeg får mest for pengene. Har ikke rigtig nogen ide om hvor mange Ram, hvor stor en harddisk , hvor stort et grafikkort, hvor stor en processor der er nødvendig. til mit behov.
Den må gerne have lang batterileve tid. skærmen skal ikke være ca. 15,6 og så må den gerne være lidt pæn.

Tænkte at der måske var nogen som kunne guide mig lidt?

Jeg tænker den skal koste omkring 5000-7000kr. Jeg skal bruge den til at arbejde på (oficepakken) , være på nettet trådløst, se film/tv, høre musik.

Jeg har lidt kig på denne her?

ASUS BÆRBAR PC X52DR-EX047V
ASUS X52DR har 500 GB harddisk, 4 GB RAM og dedikeret ATI Mobility Radeon grafikkort, hvilket gør den optimal til dit underholdningsbehov

* AMD Athlon II P320 processor
* 4 GB RAM & 500 harddisk
* 15,6" HD LED skærm
* ATI Mobility Radeon HD5470 grafikkort
* med 1 GB RAM
* DVD brænder
* Trådløst .N netværk
* Webkamera & Kortlæser
* HDMI udgang for tilslutning til TV

Glæder mig til at høre fra jer
Avatar billede bramming Nybegynder
16. december 2010 - 15:53 #1
Hej lpl,

Den maskine som du har fundet dig der lyder helt tilstrækkeligt til det formål du har med din bærbare maskine.

Mange maskiner idag er længe rigelig til, surf, skriveri og til at se en film på i ny og næ.
Det der er problematisk som du også efterlyser er batterilevetiden. Så snart der bliver set film på en bærbar eller spillet - så begynder den at sluge en del strøm, da både harddisk, processor, ram og ikke mindst grafikkortet skal til og yde.

Nu står der ikke nogle oplysninger om batteriet på den maskine. Men hvis du kan få den med et 9-cell batteri er det klart at foretrække. Jeg har dog også erfaret mig at flere maskiner idag med et 6-cell batteri også sagtens kan holde i flere timer og ikke mindst nå at få set en hel til 2 film igennem inden den løber tør (Har jeg i hvert fald kunnet).

Der er selvfølgelig EDBpriser.dk hvor du kan finde en masse bærbare - men en anden side hvor de sælger bærbar til fornuftige priser er herinde: http://laptops.dk/ og hvis du kigger efter maskiner som er tilsvarende det du har i toppen her - så går du slet ikke galt i skoven.

Og skulle jeg selv foretrække en - ud fra det du skal bruge den til, ville det være den her:
http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=3639&osCsid=42516b0877bb9d34595c32b2f3592cbf

- En robust PC som kan klare nogle knubs.
Den har alt hvad du behøver og ekstra oveni, hvis du pludeligt skal bruge den til mere end bare "Skrivebordsarbejde".

Eller:
http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=3462&osCsid=d3b6ce6aa015e8f6cbb125b956f7ff69

- Som er super elegant og igen har mere end det fornødne :)

Håber du har fået lidt stof til eftertanke og ellers spørger du bare igen :)
Avatar billede bramming Nybegynder
16. december 2010 - 15:54 #2
Tilføjelse:
Og snakker du med dem i butikken vil de som regel altid kunne skaffe et 6-cell batteri til en fornuft pris og hvis ikke, er www.edbpriser.dk din ven :) og der vil du nemt kunne finde et som passer til din model.
Avatar billede lpl Nybegynder
23. december 2010 - 22:05 #3
Hej Bramming

Tak for dine kommentar. Lenovo ser være en god maskine.

Jeg har hørt at jeg skulle gå efter en "Intel" processer? Det kan jeg se at Lenovo har.

God jul.
Avatar billede bramming Nybegynder
03. januar 2011 - 15:15 #4
Husk og luk spm. hvad end om du vil afgive point eller ej :)
Mere så der ikke fyldes med en masse åbne spm. der aldrig bliver lukket :).

Jeps intel er super gode processorer. Men det er AMD jo nu også. Det kommer meget an på hvad man er til.

Men selv ville jeg endnu også foretrække en intel processor.
Avatar billede lpl Nybegynder
07. januar 2011 - 23:51 #5
Hej Igen.

Jeg er vist desværre ikke helt med på hvad du mener med den første linje?