Avatar billede hkima Nybegynder
10. november 2010 - 13:00 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Skift af Grafikkort

Hej

Da jeg snart får en ny HP maskine HPE-350 http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/ho/WF06b/12454-12454-3329740-64546-64546-4162190-4262653.html

købt gennem mit arbejde, kunne jeg godt tænke mig at vide, hvad det vildeste grafikkort den kan trække er. Jeg er træt af at den har et relativt gl grafikkort.

Men det skal være et grafikkort der umiddelbart kan sættes i uden at jeg også skal til at skifte strømforsyning og alt muligt andet.

Mvh

Kim
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2010 - 13:50 #1
du vil kunne køre dem allesammen bare din strømforsyning kan trække det

f.esk
ati 5970 eller nyere

http://www.amd.com/us/products/desktop/graphics/ati-radeon-hd-5000/hd-5970/Pages/ati-radeon-hd-5970-overview.aspx

dens forbrug må bare ikke overstige det og så skal der være lidt ekstra
det her er din

Strømforsyning, type
460 W PFC vekselstrømsadapter
Avatar billede kimtheman Novice
10. november 2010 - 13:56 #2
Nu er det jo ikke helt ligemeget præcist, hvad det er for en strømforsyning der sidder i. Da der skal være de rigtige tilslutninsmuligheder til grafikkortet.

Og synes ikke jeg præcist kan finde ud af, hvad model det er der sidder i.

Men hvis du bare kigger på hvor mange W din strømforsyning kan trække. Der skriver de selv på siden du henviser til
"460 W PFC vekselstrømsadapter"

Og hvis man ser på grafikkortet der sidder i
"NVIDIA® GeForce® GTX 260 Special Edition"

Og man går ind på GeForce hjemmeside så står der
"Minimum Recommended System Power (W)= 500  W "
http://www.nvidia.com/object/product_geforce_gtx_260_us.html

Så umiddelbart ser det ud til den allerede er for lille.

Men vent til du får den, og se præcist hvad din strømforsyning understøtter med kabler osv, og mål præcist hvor stort et kort, der ville kunne nå at sidde i kabinettet.

Men det nuværende kort er da ikke det væreste. Se dens placering her:
http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. november 2010 - 20:43 #3
Husk at tjekke om du må smide et andet grafikkort i, uden at det går ud over forsikringen.

For det kan ses hvis du selv skiller maskinen ad.
Avatar billede hkima Nybegynder
11. november 2010 - 08:28 #4
Takker for svar.

Har lige fået at vide at der bliver leveret en HPE-450 istedet, umiddelbart ser det ud til at der er en lidt større processor i og et andet bundkort, så det kan jo være det ændrer det lidt.

Men jeg må jo prøve at vente og se, det bliver spændende.

Tak for hjælpen

Mvh Kim
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. november 2010 - 18:35 #5
Hvilken version af HPE-450 får du?
Avatar billede hkima Nybegynder
12. november 2010 - 07:30 #6
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2010 - 08:43 #7
det er stadig en lille strømforsyning

Strømforsyning, type
460 W PFC vekselstrømsadapter
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. november 2010 - 09:29 #8
Jep , men tilstrækkelig!
Avatar billede kimtheman Novice
12. november 2010 - 12:54 #9
john_stigers

Producenterne skriver måske det minimum skal være en 500W for sjov?
http://www.nvidia.com/object/product_geforce_gtx_260_us.html

Man kan sgu heller ikke regne med nogen mere!
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. november 2010 - 13:34 #10
kimtheman...
HP og andre producenter tester deres setup inden de smider det ud til kunderne.

Det vil jo blive dyrt hvis det viser sig at PSU er for lille... :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. november 2010 - 13:36 #11
F.eks. så har jeg en 400 watt psu til et GTS 250.
Nvidia skriver dog min. 450 watt...
http://www.nvidia.com/object/product_geforce_gts_250_us.html

Det skal tages med at gran salt og er nok bare "livrem og seler" :)
Avatar billede kimtheman Novice
12. november 2010 - 13:41 #12
Tja så skal der vel heller ikke meget mere belastning af systemet, før noget bliver ustabilt?
Hvis den kun lige kører på pumperne fra starten.

Men kunne da være sjovt at høre Nvidia kommentar. F.eks. Ja vi vi går bare med livrem og seler.
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. november 2010 - 21:37 #13
Der skal faktisk en hel del til, for 1 år efter samling af pc, er den ikke gået ned endnu, og kan spille alle spil på max opløsning (iht. skærm)
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. november 2010 - 21:38 #14
Og kan brænde cd/dvd imens...
Avatar billede hkima Nybegynder
16. december 2010 - 08:24 #15
Lukket
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. december 2010 - 20:31 #16
Hvis du absolut skal tage point selv, kan du så i det mindste ikke lige bede om svar først?

Så benyt muligheden...
Avatar billede hkima Nybegynder
17. december 2010 - 07:52 #17
Sorry, jeg ved ikke hvordan jeg kan lukke tråden, så jeg har prøvet lidt forskelligt, det er simpel uvidenhed fra min side, hvad skal jeg gøre for at lukke den? jeg synes jeg har fået de svar jeg ønsker, men jeg synes ikke jeg kan finde nogle steder at jeg kan give point til nogen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. december 2010 - 20:19 #18
Som skrevet skal du bede om svar og acceptere svaret fra den der har fortjent point.