Avatar billede benneweis Juniormester
09. november 2010 - 13:05 Der er 3 kommentarer

SBS 2008 Brugere kan ikke ændre Password

Hej Eksperter

Jeg har en SBS 2008 hvor brugerne pludseligt ikke kan ændre deres password. Når de prøver får de fejlbeskeden om at passwordet ikke lever op til kravene, og det kommer ligegyldigt hvor kompliceret et pasword de prøver med.
Jeg kan godt reset deres password fra serveren af med de samme password som de ikke selv kan bruge.

Jeg har prøvet at slå kriterierne for kompliceret password fra, men det har ikke hjulpet de får stadig samme fejl besked.

Nogen ideer til hvad der er galt?
Avatar billede serverservice Praktikant
16. november 2010 - 21:32 #1
Hvilken fejlbesked kommer den med ?

Det du gør på serveren som admin er ikke det samme som brugeren har rettighed til på pcén . Det afhænger af hvad du har sat af password policy.
Hvis du har sat "user cannot change password" på kontoen burde den være grayed out ?
Avatar billede benneweis Juniormester
16. november 2010 - 21:44 #2
De får en fejlbesked om at Password ikke lever op til kravene for kompleksitet. Og denne fejl får de også selvom jeg har slået alle krav fra i passwordpolicy
Avatar billede kgkg Nybegynder
25. december 2010 - 17:07 #3
Nu prøver de vel ikke at skifte til et password som de tidligere har brugt (inden for de sidste 42 dage), vel?

Har du prøvet: gpupdate /force på en klient for at se om det er en manglende gruppe politik opdatering som spøger, så dine ændringer i passwordpolicy'en ikke er slået igennem endnu.

Indeholder password deres brugernavn?