Avatar billede Asys Nybegynder
09. november 2010 - 12:01 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Ingen Lyd

Hej alle sammen , dette er min 1. post :-)

Mit problem er at jeg ikke har nogen lyd mere . Det virkede fint igår men da jeg startede maskinen idag virkede det ikke mere .
Jeg har et Sound Blaster Audigy 2 ZS installeret - Bundkort er Asus P5AD2 Premium i925X Sokkel 7 - Styresystem er Win 7 Ultimate.

Har ladet windows prøve at løse det selv ved at lade den geninstallere drivere men det kan den ikke .
Har hentet de nyeste drivere fra Creative men når den starter install wizard siger den " Setup is unable to detect a supported product on your system . Please ensure that your product is properly installed before running this setup program . Setup will exit "
Har også prøvet Kør/dxdiag for at se om det var det der var galt ... under lyd er der helt tomt.

Enhedshåndtering : http://i1214.photobucket.com/albums/cc482/Asys/Lyd%20problemer/Udklip.jpg
Dxdiag : http://i1214.photobucket.com/albums/cc482/Asys/Lyd%20problemer/dx.jpg
( også første gang jeg bruger photobucket,håber screens virker )

En ting mere .. ikke helt sikker på om det har noget med problemet at gøre men de sidste par dage har jeg haft en problem når jeg starter maskinen , den siger third harddisk failure - replace and reboot ... eller noget i den stil . Men så har jeg bare slukket maskinen og startet den igen og så har den kørt fint igen , idag skulle jeg gøre det 5 gange før den ville starte .

Håber i har en løsning , er ved at løbe tør for idéer :-/
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. november 2010 - 12:06 #1
Hvis din PC ellers kan klare at køre Win7 så burde du gå til bundkortets hjemmeside og downloade alle drivere og især shipset driveren den ser ud til ikke at være opdateret.
Avatar billede Asys Nybegynder
09. november 2010 - 12:31 #2
Har kigget lidt på Asus hjemmesiden , kan ikke rigtigt finde noget til Win 7 - kan finde noget til " others " men det er 64 bit - jeg kører med 32 bit .. her er et billede :
http://i1214.photobucket.com/albums/cc482/Asys/Lyd%20problemer/Asus.jpg
Er jeg helt galt på den ?
Avatar billede Asys Nybegynder
09. november 2010 - 12:41 #3
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. november 2010 - 12:46 #4
Hvis der er drivere til Vista så brug dem! og i det hele taget er det en god ide at højreklikke på exe. filerne og køre som administrator.
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2010 - 12:48 #5
prøv at se denne video om drivere - den er på engelsk men ok

http://technet.microsoft.com/da-dk/edge/configuring-devices-in-windows-7(en-us).aspx
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2010 - 12:55 #6
Ved valg af operationssystem skal du ikke vælge "Other " men XP hent driver til XP. Installer driveren vha. "fejlfinding i forbindelse med kompatibilitetsproblemer" og vælg at programmet/driveren virkede under XP.
Manglede lyddriver efter installation af Windows7 gennemførte dette og nu virker lyden
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. november 2010 - 12:56 #7
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. november 2010 - 13:02 #8
Du skal skrive hele url.
Avatar billede Asys Nybegynder
09. november 2010 - 13:48 #9
Må være helt ærlig her .. aner ikke hvad jeg har med at gøre her , har ikke rodet rundt på Asus siden før ... nå men prøvede at hente og installere vista 32 bit ting , det vil maskinen ikke være med til .. måske er det det forkerte jeg henter ??
http://i1214.photobucket.com/albums/cc482/Asys/Lyd%20problemer/Asus2.jpg
http://i1214.photobucket.com/albums/cc482/Asys/Lyd%20problemer/Driverfail2.jpg
http://i1214.photobucket.com/albums/cc482/Asys/Lyd%20problemer/Driverfail.jpg
Mht til XP drivere ... der er en del ... er det kun audio drivere jeg skal hente eller  ... ?
Mht videoen - kan godt se at han ændre noget i en eller anden driver men uden lyd og når videoen er i så dårlig kvalitet kan jeg ikke se hvad det er jeg skal gøre.
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2010 - 14:16 #10
#6 Læs hvad jeg skriver og gør det så får du adgang til Audio driverne
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2010 - 14:38 #11
den er ikke i dårlig kvalitet - det er hos dig der er et problem med visning af video.

jeg kan jo også i den link du sendte med se at der mangler indtil flere drivere

man kan i enhedshåndtering i win 7 fjerne den gule markering og øverst lade den søge under handling - søg efter hardware ændringer
der søger den så der hvor dine drivere ligger
c:\windows\system32\drivers

det kan jo være de ligger der allerede
det var det jeg ville vise dig

er det dette kort

http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=c0vuzvI1jvCvOFQD&templete=2

dette lydkort et et ekstra der er sat i korrekt
Jeg har et Sound Blaster Audigy 2 ZS installeret

det er en langsom side http://support.creative.com/Products/ProductDetails.aspx?catID=1&subCatID=205&prodID=149&prodName=Audigy%202&subCatName=Audigy&CatName=Sound+Blaster
Avatar billede Asys Nybegynder
09. november 2010 - 14:54 #12
Ja det er det bundkort / Lydkort .
hentede xp lyd driverne - installerede dem og genstartede.
Nu kan jeg se at der er noget der virker ...
http://i1214.photobucket.com/albums/cc482/Asys/lidtttterep.jpg
Hentede så de nyeste drivere fra Creative igen , men den kan stadig ikke finde noget Creative produkt på computeren ...
@ snif12 , er ikke helt sikker på hvad du mener med " fejlfinding i forbindelse med kompatibilitetsproblemer "
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2010 - 15:22 #13
Mener at du kan vælge handlingen ved højreklik på setup
Avatar billede Asys Nybegynder
09. november 2010 - 15:35 #14
On-board lydkort virker nu. Men kan ikke få mit Sound Blaster til at virke ..... kan det være brændt af ?
Er der nogen måde til at tjekke det ?
Avatar billede Poko1 Ekspert
11. november 2010 - 08:44 #15
Hvis ddu stadig har gule anmærkninger i enhedshåndteringen så er det grunden til at dit Sound Blaster ikke virker det er et PCI kort og alle bundkort drivere skal være i orden for at det kan virke
Avatar billede Asys Nybegynder
12. november 2010 - 13:46 #16
jeg har stadig gule anmærkninger , jeg tror det er den der hedder " LSI 1394 OHCI-Kompatibel værtscontroller (ældre) " den er gal med . Har prøvet at opdatere driveren men så sker det her bare : http://i1214.photobucket.com/albums/cc482/Asys/Lyd%20problemer/LSI1394.jpg

er ikke helt sikker på hvad man så gør :-(
Avatar billede Asys Nybegynder
29. marts 2011 - 20:46 #17
Fandt aldrig en løsning , køber en helt ny maskine nu.

Men tak for jeres svar :-)