Avatar billede louise123 Nybegynder
09. november 2010 - 10:15 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Hjælp ! lyden på min com virker ikke!

Jeg har i en kort periode ikke haft et antivirus program på min computer. I den forbindelse fik jeg en virus og lige pludselig virkede min lyd ikke længere! Jeg ved godt at man ikke må bruge sin computer uden den er beskyttet. Men nu har jeg fået norton op igen og renset computeren flere gange. men lyden virker stadig ikke.

Så har jeg prøvet at opdatere driveren der hedder conexant high definition smartaudio 221. Men det virker heller ikke.

Jeg ved ikke om der er noget jeg selv kan gøre for at løse problemet? eller om lydkortet er defekt og den skal laves hos en professionel. Men jeg har en gammel hp og jeg ønsker ikke at bruge en masse penge på at få den lavet. Så jeg ved ikke om der er noget jeg kan gøre eller den bare er ødelagt.

Jeg håber at der er nogen der vil hjælpe mig, jeg ved ikke hvad jeg skal gøre!
:)
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. november 2010 - 10:18 #1
Nu skriver du ikke under hvilket styresystem du kører? men se om der skulle være hjelp her.
http://img718.imageshack.us/img718/914/administrerlyd.png
Avatar billede haverslev Novice
09. november 2010 - 10:24 #2
Gå i enhedshåndtering, klik på Enheder til lyd, video osv...

På de linjer der kommer til syne, dem H-klikker du på og vælger Fjern.
Det er dog ikke alle linjer der kan fjernes, men fjern dem du kan.

Genstart Pc`en og lad den selv finde og installere enhederne igen
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. november 2010 - 10:38 #3
Tag lige at lukke den anden tråd der er ingen grund til at du udlover 150point for spørgsmålet og hos mig er det gratis hvis du kan bruge min hjælp.
Avatar billede haverslev Novice
09. november 2010 - 10:50 #4
poko1 ???
Avatar billede louise123 Nybegynder
09. november 2010 - 11:12 #5
tusinde tak for svarene ! jeg har været inde i kontrolpanel og deaktiveret alle enhederne i administrer lydenheder. er det det du mener? for så genstartede jeg og så installerede jeg noget der poppede op da jeg startede igen. men det virker ikke endnu og enhederne står stadig som værende deaktiveret. :)
jeg beklager, men jeg er ikke så skarp til det her.. men tak !
Avatar billede louise123 Nybegynder
09. november 2010 - 11:18 #6
og under fanen "optagelse" viser den kun mikrofon og ikke "sterio mix" som på billedet i det øverste link. jeg ved ikke om det er relevant. men jeg har fået nogle lyde ud af den under nogle tests.
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. november 2010 - 11:19 #7
Pointene skal være en skala for hvor behjælpelig du har været, ikke hvor flinke de andre brugere er og hvor mange point du derfor har fået foræret.
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. november 2010 - 11:26 #8
Stereomix behøver ikke at være der det drejer sig kun om at du skal aktivere din lydudgang og hvis du fortæller hvilket styresystem du kører er det nemmere at vejlede dig med at gå i enhedshåndteringen for at kontrolere at dine drivere er på plads.
Avatar billede louise123 Nybegynder
09. november 2010 - 11:34 #9
okay tak :) under system står der 32-bit operativsystem altså jeg har en hp med windows vista. er det det du mener eller er der andet jeg skal se hvad hedder?
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. november 2010 - 11:47 #10
Ok det er vista du kan gå i kontrolpanel vis store ikoner find enhedshåndteringen og se om der skulle være nogle gule markeringer så mangler du drivere eller hvis der er trekantede så højreklikker du på dem og trykker aktiver.
Avatar billede haverslev Novice
09. november 2010 - 11:50 #11
poko1 > mener du da ikke jeg hjælper og fortjener de ponits jer har/får? - men kun får points af "venlighed" ??
Avatar billede haverslev Novice
09. november 2010 - 11:53 #12
Det jeg mener med Enhedshåndtering, er at du går I start, kontrolpanel, går i system og der er en linie der hedder enhedshåndtering - klik på den og klik på Enheder til lyd, video osv...

På de linjer der kommer til syne, dem H-klikker du på og vælger Fjern.
Det er dog ikke alle linjer der kan fjernes, men fjern dem du kan.

Genstart Pc`en og lad den selv finde og installere enhederne igen
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. november 2010 - 11:58 #13
haverslev-> du skal bestemt ikke spørge hvad jeg mener om din fremtoning Her på eksperten! jeg henvendte mig til tråden og at der var oprettet 2 tråde. og at det ikke var nødvendigt med så mange point
og at spørger burde afslutte den anden tråd.
Avatar billede haverslev Novice
09. november 2010 - 12:02 #14
haverslev-> du skal bestemt ikke spørge hvad jeg mener om din fremtoning Her på eksperten
"Tja, det vil jeg da gerne have uddybet

Og når der ikke er lagt "svar" så ved du vist godt at der ikke kan gives point !
Avatar billede louise123 Nybegynder
09. november 2010 - 12:05 #15
YES ! :D det virker !!!!! Tusinde mange tak :D :D tak tak tak!!!!
altså jeg vil gerne give nogle point ! men hvordan gør jeg lige det ? :D
Avatar billede haverslev Novice
09. november 2010 - 12:08 #16
Vi må jo nok heller spørge poko1 om det er OK, hvis det er mig du mener ?
Avatar billede louise123 Nybegynder
09. november 2010 - 12:17 #17
jeg synes i begge har været en god hjælp selvom jeg synes det er lidt ærgeligt med den dårlige stemning.
Men lyden på min computer virker igen så jeg er glad.
tusinde tak for hjælpen., men jeg kan ikke finde ud af at give points. jeg vil jo selvfølgelig gerne gøre det når i har brugt tid på at hjælpe mig ! det har virkelig reddet min dag !

jeg var et sted igår for at få en proffesionel til at kigge på den. men tog computeren med hjem igen eftersom han skulle have 400 for føørst at tjekke den og derefter 500 i timen. så det har været til stor hjælp.
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. november 2010 - 12:30 #18
Hvis det er mig du mener så lægger du bare selv et svar og accepterer jeg samler ikke poient. :-)
Avatar billede louise123 Nybegynder
09. november 2010 - 12:35 #19
louise
Avatar billede haverslev Novice
09. november 2010 - 14:26 #20
louise123 > jeg vil da gerne vide, hvilken løsning der hjalp dig ?
(Og NEJ,det har ikke noget med points osv. at gøre)