Avatar billede CarstenFrederiksen Nybegynder
09. november 2010 - 00:09 Der er 1 kommentar

Statistik til forebyggelse af stress med Outlook?

Alle kender til, at e-mails tager overhånd og styrer ens arbejdstid. Der kommer for mange emails, disse for lov at ligge for længe i indbakken, der ikke bliver ryddet op m.m. Forkert brug af Outlook eller forkert email-kultur i virksomheden kan nemt resultere i dårligt arbejdsmiljø og stress.

Jeg ønsker derfor at danne mig et overblik over min brug af outlook, og har brug for statistik til at svare på spørgsmål som eks:

- Hvor mange email modtager jeg i en given periode?
- Hvor mange sender jeg?
- Fra hvem modtager jeg emails?
- Til hvem sender jeg emails?
- Hvilken kategori tilhører førnævnte (kategori kan eks påsættes ved læsning)?

SPØRGSMÅLET er, hvordan jeg enklest muligt kan trække ovennævnte oplysninger. Problemer er bl.a. at emails løbende bliver slettet og eller arkiveret og dermed ikke kan optælles på samme måde som sendte emails.

Jeg ville egentlig også gerne have svar på spørgsmål som:
- Hvor længe ligger emails uåbnede i min indbakke?
- Hvor mange slettes uåbnede?
- Hvor mange arkiveres og hvor henne?
- Hvor mange emails er der i min indbakke p.t.?
- Hvor mange er læste/uåbnede?
- Hvor mange emails er arkiveret p.t.?
- Hvor lang tid er jeg om at skrive en gens. email?
- Hvor lang tid er jeg om at læse en gens. email?

SPØRGSMÅL2: Sidstnævnte kræver måske et særligt program. Findes dette?

På forhånd tak for hjælpen og jeg hører gerne fra andre der er interesseret i problematikken med stress i forb med brug af emails.

Venlig hilsen

Carsten Frederiksen
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2010 - 01:16 #1
Hej Carsten

Uden jeg kan svare, men prøv at kikke på http://www.xobni.com/

Den holder helt check på hvem og hvornår samt hvor lang tid der er gået.

Problemet med denne, som jeg oplevede det, var at den ikke kunne køre på en exchange server. Men det er flere år siden.