Avatar billede charley78 Novice
06. november 2010 - 09:10 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

nedladende sprog

Jeg er dødtræt af nedladende facon fra et par af forummets brugere. Læs selv her http://www.eksperten.dk/spm/923100#reply_7680958 fx. Jeg anmelder dem dog ikke, da jeg er klar over at jeg i lang tid har været i restance med at få afrundet spørgsmål og afgivet points.
Jeg gad dog nok vide hvilket forhold de opgældende har til kvinder. Jeg har nemlig først rigtigt fået kniven efter at jeg har sat et foto på af mig selv. (Tidligere har der ligget et foto af Poul Reumert). Det vil derfor også blive udskiftet om et par dage.. sådan at I/administartionen lige har mulighed for at se det.

Vel er jeg ikke en ressourcestærk person på dette forum, men jeg har været meget glad for at bruge det og har anbefalet det til rigtigt mange mennesker gennem snart 10 år.
Avatar billede finb Ekspert
06. november 2010 - 09:47 #1
Enig, her er en minoritet, der udfolder ejerfornemmelser mht. Eksperten.dk.
Jeg har indsendt dem til "Anmeld misbrug".

Mvh finb
Avatar billede zagger Juniormester
06. november 2010 - 10:09 #2
Jeg kan godt følge dig i at du finder den post du linker til nedladende. Og jeg synes også at han bliver lige personlig nok med blondinebemærkningen. Og det må være irriterende hvis det sker ofte.

Når det så er sagt, så kan jeg også sagtens sætte mig ind i hans side af sagen. Ikke for at forsvare hverken ham eller andre der kommer med spydige kommentarer. Men nu har jeg været på eksperten i en del år, og jeg har efterhånden set alt for mange tråde hvor der bliver givet god hjælp, men hvor spørger aldrig vender tilbage, hverken for at give point (hvilket jeg personligt ikke går så meget op i), men heller ikke for lige at fortælle hvad der skete i sagen. Og det tror jeg folk bliver trætte af i lænden. Jeg ved i hvert fald fra mig selv at jeg ikke er så aktiv som jeg var engang lige netop på grund af dette.

Og så er der også de tilfælde hvor man synes at man har givet den fornødne hjælp og spørger selv kan tage den videre derfra. Der kan man måske også være lidt tilbøjelig til bare at slynge google i hovedet på vedkommende, hvis denne bliver ved med at spørge. Og det skyldes igen at man som hjælper ikke gider bruge for meget tid på at hjælpe, for man har bare set for tit at det er spildte kræfter. Og jeg kan nok heller ikke helt selv sige mig fri for at have kommet med en ret ubehjælpsom bemærkning på konto et par gange.

Nu vil jeg ikke tage stilling til om du tilhører nogle af ovennævnte grupper, men jeg vil bare lige komme med mit bud på hvad det kan skyldes, og samtidig få luftet ud for det der har naget mig i længere tid, nu hvor muligheden lige bød sig.

Om dine uheldige oplevelser i forumet skyldes at du er kvinde skal jeg ikke kunne sige. Jeg tænker ikke selv over hvilket køn spørger har, og kan ikke forstille mig at det skulle have noget at sige. Men der kan selvfølgelig være nogle gamle nisser herinde som ikke har opdaget at vi lever i år 2010, og synes at kvinderne bare skal tilbage til kødgryderne.

Men uanset hvad så håber jeg at du fremover får en bedre oplevelse på eksperten, og jeg vil i samme omgang opfordre alle, både spørgere og hjælpere, til at skrive pænt til hinanden, tænke før de poster, og følge op på deres tråde.
Avatar billede charley78 Novice
06. november 2010 - 09:51 #3
arhh.. det var lige det du ikke behøvede.
- jeg vil jo gerne være på 'talefod' med dem ;o)
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2010 - 10:40 #4
og du skal bare fortsætte med at være en glad bruger på siden - det er glædeligt at der er kvinder på vej indenfor data.

jeg ser heller ikke på hvem eller hvad det er jeg skriver til bare de ikke har flere hundrede point ude

man skal altid skrive pænt til andre selv om det nogle gange kan være svært - en der skælder ud skal jo altid foretage retræte og det er ganske svært hvis man har været oppe i det røde felt.

men giver dig ret i det er et mærkeligt svar han har givet

m.v.h
Avatar billede claes57 Ekspert
06. november 2010 - 11:53 #5
jeg synes du er lidt nærtagende.
Du brokker dig også over, at blive påmindet udestående spg.
Der kan være fuldt ud gyldige årsager til at man gennem perioder bliver forhindret i at vende tilbage til dette forum. Hvad med travlhed, stress, en hjernerystelse fx?
Men det har jo ikke forhindret dig i at være aktiv mht oprettelse af nye spg, så derfor kunne du vel også lukke løbende.

Spg om hastighedstest synes jeg var noget, du burde kunne findes ud af selv - det er hjælp til selvhjælp - ikke total-løsninger.

ps: jeg har intet imod kvinder i it - faktisk er de ofte ret gode til at kombinere kode og design til elegante løsninger, hvor mænds løsninger oftere kan se lidt 'ingeniøragtig' ud.
Avatar billede kimtheman Novice
06. november 2010 - 12:35 #6
Ja enig. Er der tid til at stille spørgsmål, er der også tid til at for spørgsmål lukket.
Avatar billede nemlig Professor
06. november 2010 - 15:01 #7
Charley78 - du føler dig krænket, hvilket jeg godt kan sætte mig ind i, omend jeg ser det som en storm i et glas vand.

Jeg synes, du dolker den "barmhjertige samaritaner", fordi han har trådt en smule ved siden af!

Vi lever efterhånden i en verden, hvor vi peger fingre af hinanden ved det mindste, og vi går heller ikke af vejen for at anmelde hinanden.
Prøv at udvise lidt mere tolerance og ydmyghed inden I farer til blækhuset.

Det er min mening!
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2010 - 17:30 #8
reglerne er lidt bøvede her på eksperten og giver mulighed for regelrytteri.

Nogen tager det enormt seriøst, andre har forståelse for at vi kun har det sjov vi selv laver.

Luk nu bare dine spørgsmål og kom flot videre.

At Claes57, skriver som han skrev, kan umuligt give anledning til forstoppelse. Du befinder dig i et mandeforum! hvor kvinder er velkommen.

Hysteri og forfængelighed afsløres lynhurtigt.
Avatar billede frem-ad Professor
06. november 2010 - 17:39 #9
Hvem pokker er det der påstår blondiner er dumme??
Jeg er personlig meget træt af den holdning i samfundet.

Min "kone" er blondine den sidste der påstod hun var en dum blondine fik et knæ i sine ædlere dele  så han hylede som en stukket gris. (og det havde han rigtig godt af)

Så alt i alt holder jeg med charley78
Men derfor kan charley78 godt afslutte lidt af sine spørgsmål.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. november 2010 - 18:48 #10
btw: jeg er selv blond(ine) (fra top til tå) omend mandlig - humor og stereotyper er svært på tryk.
Jeg har maksimalt set et billede på profilen af charley - som for den sags skyld lige så godt kunne være et alias for Villy Søvndal eller Thor Pedersen. Et billede er ikke det samme som at profilen reelt ser sådan ud. Det har ikke indvirket på mine indlæg.
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2010 - 21:10 #11
Ja det kan vi se på din Avarta claes57
Avatar billede arne_v Ekspert
07. november 2010 - 15:42 #12
Formentligt kan svarene på 99.9% af spørgsmålene her på E findes via Google. Der er ikke nogen grund til at gøre nar af folk fordi deres google fu ikke lige er på toppen en given dag.

(Til gengæld er det også helt fint så at foreslå en specifik Google søgning - E er hjælp til selvhjælp)

Folks sans for humor er meget forskellig. Nogen ville have synes at den blondine bemærkning var sjov - andre at den var plat/grov. Og dommeren i den sag er altså charley - humor hvor den som det går udover ikke synes det er morsomt hedder ikke humor men mobning.

Moralen må være noget med at man skal være lidt forsigtig med syrlig humor i fora med tusinder af mennesker man ikke kender, fordi man kan nemt komme til at såre nogen.
Avatar billede Flemming63 Juniormester
07. november 2010 - 19:10 #13
Jeg har det på samme måde med blondiner som "1066" Norman Conquest af Berkeley Gray.
Jeg elsker dem. Alligevel kan jeg ikke lade være.

En blondine ringer til sin kæreste og siger:"Kan du ikke lige komme over og hjælpe mig? Jeg har et kæmpe stort puslespil, og jeg ved ikke hvordan jeg skal kunne klare at samle det". Hendes kæreste spørger: "Hvad skal det forestille, når det er færdigt? Blondinen: "Ifølge billedet på æsken skal det blive en hane." Kæresten kommer over for at hjælpe, og han ser alle puslespilsbrikkerne på bordet. Han kigger på brikkerne et øjeblik, og bagefter på æsken. Og så siger han: "Det er lige meget hvad vi gør. Vi kan aldrig få dette puslespil samlet, så det kommer til at ligne en hane..." Han tager hendes hånd og siger: " Nu tager vi en kop kaffe og bagefter...." - han sukker - "...bagefter lægger vi alle de Cornflakes tilbage i æsken.
Avatar billede charley78 Novice
07. november 2010 - 20:32 #14
hold da op en lang klamamse!

Alt er altså - når alt kommer til alt - ok. Og jeg er ikke den der bærer nag, men jeg blev bare irriteret, fordi det skete igen og igen. Hvad I ikke ved (da I ikke har læst alle mine spørgsmål) er, at jeg nok har høstet sure bemærkninger fra 25-30 personer. De fleste af dem har kommenteret situationen og med rette givet udtryk for irritation, men der er også en håndfuld, der har været grove. Dem gider jeg ikke. Og jeg har været virkelig træt af at blive ved at gentage historien om, hvorfor jeg ikke har kunnet svare.
Nu har jeg på opfordring ædt pointsene selv og har af den grund en lidt dårlig smag i munden, men de udestående points er nedbragt til et nogenlunde normalt antal, så jeg håber at tingene er normaliseret på alle planer.
Tju hej og gode hilsner.. også til ham blondinen.
Avatar billede Flemming63 Juniormester
07. november 2010 - 21:12 #15
Jeg håber ikke du blev fornærmet over min "blondine vittighed"

Hvis du blev -- kommer jeg gerne med flere. *G*
Avatar billede charley78 Novice
08. november 2010 - 11:18 #16
tak for alle klappene på skulderen - også Flemming63.
No hard feelings - og tak til 'blonden' for humoren - det hjælper!
Avatar billede charley78 Novice
01. december 2010 - 14:02 #17
!