Avatar billede hammerfalls Nybegynder
04. november 2010 - 18:14 Der er 4 kommentarer

port forwarding med to routere

Hej med jer

Jeg har lidt problemer med få åbnet for en port til bittorrent

Jeg har en ZyXel - P660R-D1  router fra telenor

og en trådløs router Netgear - WGR614 v7

Jeg har været inde i den tråsløse og åbnet for porten, men jeg har ikke kunnet komme ind i den anden.

Desuden ville jeg høre om der er noget særligt der skal gøres, når der er to routere i netværket??
Avatar billede Six Nybegynder
04. november 2010 - 18:22 #1
Som regel forwarder du alle porte fra din ZyXel - P660R-D1 (Den fra din udbyder) til din egen router og styrer derfra portforwarding :)
Avatar billede hammerfalls Nybegynder
04. november 2010 - 18:28 #2
Jeg fik ikke skrevet at efter jeg først havde været inde på zyxel routeren og forsøge at åbne porten skete der et eller andet så jeg ikke siden har kunne komme ind på den igen.

jeg kan godt komme ind på den trådløse

hvis jeg forstår dig rigtigt så skal jeg åbne for alle porte på zyxel'en og så ikke skrive min egen ip, men istedet den trådløse routers (ekterne eller interne?) ip?
Avatar billede hammerfalls Nybegynder
04. november 2010 - 22:16 #3
Nu har jeg fundet ud af at logge ind på begge routere.

Er det rigtig forstået at jeg skal bruge static ip? når jeg skifter til static bliver jeg bare disconnected fra nettet..

Og er der nogen der an hjælpe med at få forwarded routeren rigtigt?
Avatar billede hammerfalls Nybegynder
11. november 2010 - 10:03 #4
Hej igen

jeg har stadig ikke fået løst mit problem

er der en der kan guide mig til hvilke addresser jeg skal forwarde til i routerne?