Avatar billede Vestre23 Nybegynder
02. november 2010 - 11:11 Der er 7 kommentarer

Brug af scenarier i flere ark (excel 2003): Fejl "Referencen er ugyldig"

Hej Eksperter,

Jeg har et regneark med en række forskellige ark. Jeg vil gerne oprette 4 scenarier, hvor de variable celler er fordelt over flere ark. Når jeg går ind for at definere de relevante celler får jeg at vide "Referencen er ugyldig". Fejlen skyldes helt klart at mine variable celler er spredt over flere ark. Hvad gør jeg?
Avatar billede panebb Novice
02. november 2010 - 16:10 #1
prøv evt at navngive dine cellerområde og brug navnet i dine referencer
Avatar billede Vestre23 Nybegynder
03. november 2010 - 21:04 #2
Nej, det virker desværre ikke. Hvis du har erfaring med det, så vær venlig og skriv præcist hvordan du benytter dig af navngivning i referencen.
Avatar billede panebb Novice
04. november 2010 - 08:39 #3
navngivne celler kan bruges på mange måder. De kan gøre det nemmere at overskue komplicerede formler. De kan også bruges til at forkorte formler (et navn kan være kortere end en cellereference). Visse formelkommandoer kan ikke hente værdier i andre ark end hvor formlen er.
Et simpelt eksempel kan være:
=HVIS(ark6_navn2>ark7_navn1;1;0)

prøv at definere dit problem bedre, så kan jeg eller andre måske bedre hjælpe dig
Avatar billede Vestre23 Nybegynder
04. november 2010 - 10:42 #4
Har du en mailadr. som jeg må sende et eksempel til? Helt basalt er det at kunne lave et scenarie hvor jeg har variabler på flere ark. Jeg har også googlet meget på emnet, men alle de eksempler som kommer op er hvor alle input variabler findes i det samme ark.

Egentlig meget simpelt, men det virker ikke (for mig!).

Tak for din hjælpe so fare....
Avatar billede panebb Novice
04. november 2010 - 14:17 #5
bb (a) panelbyg.dk
Avatar billede panebb Novice
04. november 2010 - 16:58 #6
beklager jeg kan ikke knække denne nød. du må have hjælp fra en mere kvalificeret end jeg.
Avatar billede Vestre23 Nybegynder
14. marts 2013 - 09:26 #7
tak...