Avatar billede Rasmusbergholt Nybegynder
01. november 2010 - 16:15 Der er 1 kommentar

BSOD ved opstart

Hej :)
jeg har kigget lidt efter det her spørgsmål herinde men kunne ikke rigtigt finde det..
Først så har jeg Windows XP SP2 på min computer..
Når jeg starter den op og den kommer til de flag hvor den loader inden jeg kan begynde og bruge computeren får jeg blue screen of death før den når og loade færdigt, jeg kan ikke nå og se hvad der står for den genstarter i samme sekund igen, den virkede helt perfekt i går aftes, og da jeg kom hjem fra skole idag var den galt..
jeg håber der er et geni derude der kan hjælpe mig med mit problem :)

Mange tak på forhånd

- Rasmus
Avatar billede haverslev Novice
01. november 2010 - 16:36 #1
Smid din XP cd i drevet og boot op på den, i første skærmbillede "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på " R " for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter)

Hvilken Windows-installation vil du logge på:  1                (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS >    Skriver du:  chkdsk c: /p /r    (+tryk på ENTER )
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit + enter