Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2010 - 20:01 Der er 4 kommentarer

Flere styresystemer - Google Chrome OS

Hej, jeg ville bare høre om jeg kan have mere end et styresystem på min computer, og om det kan skade mine eksisterende filer at have mere end en. Hvis jeg kan det hvordan kan jeg så vælge om jeg vil have det ene og det andet, og hvordan installere jeg et til operativ system. Jeg har hørt om Google Chrome OS, og ville høre om der er nogen der ved om der er en fastsat udgivelsesdato for det, eller er det allerede udgivet. Er  Google Chrome OS sikkert. Ellers fortæl mig gerne ALT hvad i ved om Google Chrome OS.

Jeg er ret ny indenfor det her, men jeg håber at i kan give lidt hjælp.
Avatar billede haverslev Novice
31. oktober 2010 - 20:22 #1
Kender ikke Google Chrome OS, men da det er linux baseret, så se her.
Dog kan det være en smule træls at fjerne linux`en fra boot igen, hvis det ønskes senere.

http://apcmag.com/the_definitive_dualbooting_guide_linux_vista_and_xp_stepbystep.htm
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2010 - 20:28 #2
Forstår ikke helt hvad det har med mit spørgsmål at gøre.
Avatar billede claes57 Ekspert
31. oktober 2010 - 20:31 #3
jeg ville vælge det nuværende, og så have virtualbox kørende med de andre (så kan du oprette/rette/slette i andre systemer som du vil).
Min win7 har en win-xp og en mint-linux der begge kører via virtualbox - og de deler en mappe i win7, som de alle kan læse/skrive i. De kører hver for sig i fuld-skærms mode, så det er bare at skifte (ikke re-boot - bare swappe).
http://www.virtualbox.org/
hvis din win-system er 64, så tag 64-bit versionen - og du kan indlæse de win/linux du vil. Min har fx også en dos/win3.11 liggende (som dog ikke kan internet - det var ikke opfundet den gang)
Avatar billede haverslev Novice
31. oktober 2010 - 20:35 #4
Forstår ikke helt hvad det har med mit spørgsmål at gøre.

Tja, måske du skulle læse det, så kunne det jo være at du fik lidt af dine spørgsmål besvaret