Avatar billede frederikschack Nybegynder
30. oktober 2010 - 03:09 Der er 1 kommentar og
1 løsning

import af CSV

Jeg har et problem med at importere en CSV fil til en MySQL database.

Jeg kan tilsyneladende ikke finde det tegnsæt teksten er skrevet med. Det er dansk tekst, med æ, ø og å. Jeg har prøvet latin1, UTF8 og CP850, men det er tilsyneladende ingen af disse.

MySQL laver noget mærkeligt med bare at fjerne felter med æ, ø og å i, hvilket vil sige at den forskyder resten af felterne, så de kommer ind i de forkerte kolonner.

MySQL importerer heller ikke alle linierne, men skipper langt størstedelen af dem, uden advarsler eller nogen fejlmelding.

Der er muligvis også et problem med termineringen af linierne. Umiddelbart importerer den kun de 2-3 første linier hvis jeg sætter "lines terminated by" til "/n", "/r" eller "/n/r", men hvis jeg sætter denne lig ingenting "", så importerer den omkring en fjerdedel af posterne.

Selve CSV filen er pænt struktureret og kan importeres i Excel uden problemer i CP1252 / latin1.

Nogen der kan spotte problemet her?
Avatar billede frederikschack Nybegynder
30. oktober 2010 - 10:47 #1
Jeg benytter MySQL Workbench til opgaven.
Avatar billede frederikschack Nybegynder
31. oktober 2010 - 21:55 #2
Løsningen var for mit vedkommende at bruge Navicat Lite.