Avatar billede fuzzie Nybegynder
28. oktober 2010 - 09:59 Der er 11 kommentarer

Windows Explorer Crash

Jeg sidder her med en venindes computer og forsøger at fikse den. Den kører windows 7, mere ved jeg desværre ikk, da windows explorer (stifinder) crasher enten inden eller med det samme den er startet op.

Jeg har prøvet at køre system repair forgæves, hvor det eneste som kommer frem er at der er lavet ukendte ændringer i systemet.
Jeg har os prøvet at starte den i fejlsikret tilstand, men der crasher den også inden jeg kommer nogen vegne.
Den vil ikke tillade mig at køre system recovery, da der åbentbart ikke er lavet et image som den kan køre tilbage til.

Det sidste jeg kan komme i tanker om, er at formatere den, men da det er første gang jeg forsøger at fikse en computer med windows 7, ved jeg ikke hvordan jeg starter formaterings processen?

Er der nogen der har forslag til hvad jeg kan gøre, eller sende mig i retning af hvordan jeg formatterer den.

Og en ekstra ting, er der nogen måde jeg kan tage backup af HDD udenfor windows explorer, så hun ikke mister alle sine skole ting?
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2010 - 10:15 #1
http://support.microsoft.com/gp/ie_freezes_or_crashes

der er muligvis et problem med enten dll filer eller også bare tilføjelses programmerne i explorer

m.v.h
Avatar billede fuzzie Nybegynder
28. oktober 2010 - 10:22 #2
Det er ikke Internet Explorer men Windows Explorer (Stifinder).
Og computeren går i stå inden den når at starte alle programmerne,så man kan ikke køre en troubleshoot fra microsoft...
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2010 - 12:21 #3
geninstaler den

husk at opdatere alle bundkortetes drivere bagefter

du kan bruge drivemax til det
registrering påkrævet
2 drivere om dagen

http://www.innovative-sol.com/drivermax/

sådan her

http://www.innovative-sol.com/drivermax/snapshots.htm

mistænker hvis det ikke er en fejl installation at det skyldes dårlige drivere

hvis der er mange tager det jo et stykke tid
husk at tage backup af driverne og lægge på andet medie
usb eller ekstern harddisk
Avatar billede fuzzie Nybegynder
28. oktober 2010 - 12:35 #4
Problemet ligger jo i at jeg har ikke adgang til noget på HDD, da Windows Explorer crasher med det samme den starter op både i normal og fejlsikret, og nogen gange inden den kommer så langt.

Men computeren er en Toshiba Portegé med intel processor.

Og lige nu er mit eneste problem at jeg ikke kan finde ud af om computeren skal formatteres via cd eller en partition, og hvis det er en partition, hvordan jeg så starter processen.
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2010 - 13:47 #5
hvis der er recovery på den ligger den ved at gå ind i bios og slå den over på den. det er lidt forskelligt hvordan

når den crasher med det samme kan det skyldes ram fejl

http://www.ultimatebootcd.com/
lav sådan en cd på en anden pc
og boot op på den og test med en klods i ad gangen
kommer der røde tal(kommer meget hurtigt) er det klodsen der er dårlig.

det kan også være din harddisk der er stået af (tror det ikke) hvis den kan ses i bios virker den måske.

hvis den bare slet ikke vil noget men sådan set virker uden at du kan komme videre skal du denne vej

http://gparted.sourceforge.net/livecd.php

det gøres sådan her

http://gparted.sourceforge.net/screenshots.php

sådan kan du installere den hvis det er med cd/dvd windows

under instal slå den ned på avanceret og fjern parttion c og opret en ny på samme størrelse og så bliver den auto formateret
og er helt ren

http://www.techtalkz.com/windows-7/514412-windows-7-installation-guide-tutorial.html

m.v.h
Avatar billede fuzzie Nybegynder
28. oktober 2010 - 13:48 #6
Jeg har nu fundet ud af, at det ikke er et originalt windows 7, og at computeren havde vista før, og jeg tror at når windows 7 blev installeret, så har computeren formatteret backup partition. Og derfor kan jeg ikke finde hvor jeg skal formattere den.

Er der hold i den her teori, eller er jeg helt forkert på den?
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2010 - 14:02 #7
det er noget af et spørgsmål jeg skal gætte mig til.

hvis du ALDRIG skal bruge windows vista mere booter du op på win 7 og fjerner den skjulte partition også og opretter en ny eller flere.
så installer du den som normal win 7 men husk den kan IKKE gendannes heller ikke med anden software - den vil bare ikke virke
kender du ikke en ven der er lidt nørdet der lige kan vise dig det en gang - det er ganske let
Avatar billede fuzzie Nybegynder
28. oktober 2010 - 14:10 #8
Nu er det jo som sagt ikke min computer, og jeg ved ikke hvad vedkommende som installerede win 7 gjorde angående den gamle partition. Jeg prøvede toshibas egen guide til at køre recovery, men fandt ud af at den mulighed under opstart var væk.

Men jeg vil prøve at installere XP i morgen, og så tage den derfra, da jeg har erfaring med XP.
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2010 - 15:52 #9
xp er stoppet også salgsmæssigt

win 7 er meget bedre kørende også vira og sikkerhedsmæssigt
utrolig stabil
god fornøjelse
Avatar billede fuzzie Nybegynder
28. oktober 2010 - 16:37 #10
Det er os bare midlertidigt, da jeg ikke har win 7 liggende, men har XP her hjemme..
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2010 - 08:22 #11
er den løst