27. oktober 2010 - 17:31 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

backup over nettet?

Hvordan skruer jeg lige dette sammen.
Ønsker at lave backup af nogle dokumenter.
Har programmet, hvor jeg har læst mig til at det kan ske via ftp.

Jeg har dokumenter liggende på min server.

Jeg vil gerne at jeg kan backupe dem til min private adresse.

Jeg har en router med usb, hvor jeg har sat en usbkey i hvor jeg kan dele filer på mit netværk.
Routeren skal sætte op til ftp eller sådan noget.
Setting up virtual DMS?

router: Asus ASUS WL-500gP
http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us

Backup: SyncBackSE
http://www.pcworld.dk/download/65/1330

Er jeg helt ude i hampen eller Hvad?
27. oktober 2010 - 17:36 #1
læste lig dette.
To make services, like WWW, FTP, provided by a server in your local network accessible for outside users, you should specify a local IP address to the server. Then, add the IP address and network protocol type, port number, and name of the service in the following list. Based on the list, the gateway will forward service request from outside users to the corresponding local server.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
27. oktober 2010 - 17:55 #2
Brug evt. IDrive eller Gladinet.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. oktober 2010 - 18:03 #3
der er en 3.2.21 version på
http://www.2brightsparks.com/syncback/

Jeg ville bare starte firefox, og køre fireftp (en tilføjelse) - logge ind på serveren, og kopiere alle filer til min pc.
Det tager ikke mere end 1 minut at sætte i gang.
27. oktober 2010 - 18:33 #4
Ideen er at jeg kan backup fra serveren (på mit arbejde) til min usb som sidder derhjemme, uden selv skal kopier hver dag.
De vigtige filer skal jeg manuelt kopier hver dag. >ja det tager ikke mange øjeblikke men det andet vil være at foretrække<
:-)
Avatar billede claes57 Ekspert
27. oktober 2010 - 18:52 #5
du skal have en fast ip-adresse på arbejdet, så din maskine ved, hvor den skal hente data, og så skal din maskine hjemme bare sættes til at køre et job en gang i døgnet. (opgavestyring i win7)
27. oktober 2010 - 18:59 #6
Jeg kikker på det og vender tilbage om jeg finder ud af det.
Avatar billede chalde Seniormester
27. oktober 2010 - 20:48 #7
Alternativt er der Dropbox, Live Mesh eller en række øvrige synkroniseringsværktøjer. Er ofte en del nemmere og hurtigere at få sat op til synk af småting.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
27. oktober 2010 - 20:59 #8
Okay.. ja altså hvis det bare er til synkronisering skal du helt klart vælge Dropbox: http://goo.gl/cJuH , det holder 100% plus at der er versionering, sharing osv.

Uden tvivl :) tjek den http://goo.gl/cJuH
28. oktober 2010 - 16:49 #9
prøved idrive Tillader Kuwn en pc prøver DropBox i weekenden
02. november 2010 - 19:19 #10
Jeg arbejder vidre med drobbox  funger
læg svar for point ***chalde***
15. november 2010 - 17:13 #11
Halloooo point til ***chalde***
***chalde***
Læg svar så vi kan lukke spørgsmålet
02. december 2010 - 17:48 #12
Lukker