Avatar billede hjalte81 Nybegynder
27. oktober 2010 - 02:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvordan søger jeg fra php?

Hej alle...

Jeg er ret grøn når det kommer til php/mysql og sådan noget...
Men jeg har alligevel kastet mig ud i at lave et simpelt script der kan tage information fra HTTP_REFERER og søge efter nøgleord, for så til sidst at redirecte til en anden url...

Jeg har skrevet hele scriptet i php og det fungerer som det skal.

Nu er jeg så igang med at "omskrive" scriptet så det istedet for at sammenligne HTTP_REFERER med nogle fastsatte variabler, søger i en mysql database istedet efter nøgleord.

Men jeg har meget svært ved at gennemskue mysql sproget.

Det jeg har problemer med er at søge i databsen efter nøgleordene og så vælge den linie (med en url) hvor HTTP_REFERER og nøgleord (fra database) passer sammen.

Jeg ku forestille mig at det er noget i denneher stil jeg skal skrive:

mysql_query(SELECT * FROM stuff WHERE `kw1` LIKE '$httpreferer')
(ved godt det ikke er helt rigtigt..)

Men hvordan jeg så kommer videre herfra kan jeg ikke gennemskue.

Det skal måske lige nævnes at $httpreferer f.eks ser sådan her ud: "SådanSkalDuFodreDinHund" (bare et eksempel).
Avatar billede hjalte81 Nybegynder
27. oktober 2010 - 02:58 #1
Mit nøgleord i ovenstående sætning kunne foreksempel være "Hund".
Avatar billede hjalte81 Nybegynder
27. oktober 2010 - 03:17 #2
Det skal måske lige nævnes at $httpreferer f.eks ser sådan her ud: "SådanSkalDuFodreDinHund" (bare et eksempel).

Det kan selvfølgelig ogås være: "Sådan Skal Du Fodre Din Hund"
Avatar billede hjalte81 Nybegynder
21. november 2010 - 03:14 #3
Lukker