Avatar billede Dontel Nybegynder
26. oktober 2010 - 19:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fibernet kan ikke tilslutte min Synology!

Jeg har en Synology DS110J.
(ikke noget ulovligt på den)
De få stykker jeg kender som har Profiber / Waoo! kan ikke få logon siden frem,
kun at der er problemer med at indlæse siden.
Det virker fint for andre, bare ikke igennem fiber!
Nogen med et bud eller to?
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
26. oktober 2010 - 21:08 #1
Synology boksen har jo forskellige porte til de forskellige services (5000=administration, 7000=filestation osv). For at man kan få fat i den fra WAN siden skal disse porte være åbne ned mod boksen - både i routeren og hos udbyderen!

//Tommy
Avatar billede Dontel Nybegynder
26. oktober 2010 - 21:18 #2
De porte er åben. Kan godt logge på min server fra jobbet.
Men der kan ikke logges ind fra en der har Profiber / Waoo!
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
26. oktober 2010 - 21:38 #3
Det kan sagtens være at profiber/Waoo har lukket for forskellige udgående porte. Hvilke porte/services bruger du i din Synology?

Hvis du f.eks. kan komme på med FTP/port 21 men ikke via port 7000, så er det fordi udbyderen har spærret for porten.
Man kan sikkert få en liste over porte eller portområder de spærrer for standard. Og er det som hos TDC koster det 1k at få lavet noget om:-)

//Tommy
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
26. oktober 2010 - 21:39 #4
Alternativt kan du ændre porten i Synologyen til en som udbyderen tillader.
Avatar billede Dontel Nybegynder
26. oktober 2010 - 22:32 #5
Okay.... nogen idé om hvor filan jeg gør det?
Syntes at jeg har været det hele igennem.
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
26. oktober 2010 - 22:58 #6
Porten for filestation ændres under Fildeling/Filestation/Tilpas!
jeg går ud fra du har den nyeste firmware i din box!
Avatar billede Dontel Nybegynder
27. oktober 2010 - 20:09 #7
Tak til tommypedersen