Avatar billede Newtone Nybegynder
25. oktober 2010 - 21:59 Der er 1 kommentar

Hjælp til Login løsning på hjemmeside

Hej Super Brugere

Jeg har ledt og ledt nettet tyndt efter en enkel og forståelig forklaring på hvordan man laver en login funktion på en hjemmeside. Det er ikke lykkedes mig endnu at finde noget jeg kunne forstå/bruge, på trods af uhyggelig mange forskellige forklaringer!

Jeg har brug for at vide hvordan jeg laver et login system på en hjemmeside, hvor enhver kan oprette sig som bruge, med selvvalgt brugernavn og password.

Ved indmelding skal brugeren afgive nogle informationer. Ønsket brugernavn og password naturligvis, men også e-mail adresse og et par andre informationer (PayPal kontonummer). Brugeren skal naturligvis modtage en velkomst mail med verifikation på 'medlemsskabet'.

På hjemmesiden skal der også være en mailto boks hvor brugeren kan skrive kommentar til mig, som jeg skal modtage via mail.

Jeg går udfra jeg skal benytte noget PHP, MySQL og lave en database på serveren, men pleeeeaase forklar mig hvordan så det er forståeligt for en nybegynder.

.... Efterfølgende skal jeg bruge hjælp til at lave et system så brugerne kan indbetale penge på en fælleskonto hos PayPal via en cgi-form. Så hvis det kan lade sig gøre at implementere en kontofunktion på brugerens side hvor brugerens PayPal kontonummer permanent står i en cgi-form. Og en kontofunktion der viser hvor meget der er indbetalt ialt fra den enkelte bruger (adderet fra indbetaling til indbetaling baseret på indbetalingsvalideringerne fra cgi-formen).

Venligst

Newtone
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2010 - 22:24 #1
Du skal først lave en form i HTML, så du kan indtaste oplysninger til at oprette en bruger.

Lær HTML først, og gør det, ellers kommer du ikke videre.
Du vil alt for meget, med alt for lidt viden.

Trin 2 er at det brugernavn man så får, skal oprettes i en database, og dertil skal du bruge SQL, og så er der ihvertfald 2 velkendte databaser du kan bruge: MS SQLserver, eller MySQL.

Men, der er rigtigt MEGET arbejde i det du vil lave, så derfor start med at lave den form man taster ind i, ellers kommer du ikke videre!

Alternativet, er at bruge et af de gratis CMS (content management system) der findes.

Jeg kender 2: Joomla, Drupal.

http://www.joomla.org/
http://drupal.org/

Begge kører i php, men det er muligt at lave meget uden at kende ret meget php. (hvis noget overhovedet)

Der er også et der hedder Cuyahoga, det kører C# + ASP.NET
http://www.cuyahoga-project.org/

Som sagt, der er MEGET arbejde foran dig.
Du bliver nødt til at skrue forventningerne ned, og få 1 funktion til at virke ad gangen.