Avatar billede tb108 Nybegynder
24. oktober 2010 - 19:59 Der er 4 kommentarer

trådløst netkort

hej

først vil jeg tilføje at jeg ikke har den store erfaring med pc.,og
håber ikke jeg har misforstået formålet.

mit trådløse netkort i min bærbare lenovo n500 driller mig,
forbindelsen hopper pludselig væk fra min netgear router.(som er 14 dage gammel)når jeg kører en dianose siger den "mugligvis problemer med en eller flere netværkskort"
jeg har en squeezebox duet som også kører på netgear-routeren.
jeg mistænker lidt squeezeboxen for at lave uorden
det hele har kørt sammen problemfrit i et par uger nu,men er så begyndt at frakoble i tide og utide.
min lenovo kører med vista home premium.

håber nogle kan hjælpe.

mvh peter
24. oktober 2010 - 20:03 #1
Velkommen til E. ...

Er der risiko/mulighed for at der er andre trådløse elementer i nærheden som kan forstyrre ? Specielt hvis de tilfældigvis sender på samme kanal ...
KAN du 'se' andre mulige WLAN ?
Avatar billede claes57 Ekspert
24. oktober 2010 - 20:21 #2
#1 vil godt have at du kører fx
http://nirsoft.net/utils/wireless_network_view.html
så du kan se, om der er støj (flere på 'din' kanal).
Derudover, så skal du via strømstyring tjekke, at du ikke slår dit netkort fra for at spare strøm.
Kontrolpanel/strømstyring - klik på 'skift indstillinger for denne plan' - dernæst 'skift avancerede strømstyringsindstillinger'
Under 'indstillinger for trådløst netværkskort'/'strømbesparelsestilstand' sætter du den til 'maksimal ydeevne'
Avatar billede tb108 Nybegynder
24. oktober 2010 - 20:54 #3
jeg kan se et andet wlan,men det har kørt 2 uger uden problemer så..

men tak for hjælpen.
peter.
Avatar billede tb108 Nybegynder
24. oktober 2010 - 21:02 #4
til claes57

jeg vil gå ind og tjekke min strømstyring,og lure lidt på "nirsoft" håber jeg kan hitte det.

tak for hjælpen.
peter.