Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2010 - 19:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

problem med stifinder

Min stifinder er begyndt at opføre sig mærkeligt.
Jeg kører Win 7.
Når stifinder er oppe så er der navigationen til venstre og indholdsruden til højre.
Normalt kan jeg åbne en mappe eller et drev der er vist
i indholdrunden til højre - men det kan jeg ikke mere.
popup ruden siger:
"Denne fil har ikke et tilknyttet program" og den siger jeg skal lave en tilknytning i standardprogrammer i kontrolpanel.
Jeg kender godt systemet med at lave tilknytninger, men der er ikke noget at ændre i dette tilfælle.
Når jeg klikker på mapper til venstre i navigationen så kan
godt åbne mapperne...
Jeg har nulstille mappeindstillinger, men det hjalp ikke.
Hvad gør jeg galt...?
23. oktober 2010 - 20:00 #1
Prøv med SYSTEMGENDANNELSE ?

(Ikke at forveksle med "System/Factory Recovery..." !)
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2010 - 20:22 #2
Det har jeg også overvejet...!
Det er bare irriterende at jeg ikke ved hvad der
pludselig ændre stifinder....!  :0)

Nå... Jeg prøver lige en SG...
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2010 - 20:48 #3
Det hjalp ikke.
Jeg har nu installeret FC comander og den virker fint i alle ruder,
så det er åbenart et Stifinder problem...
Jeg venter lige lidt inder jeg lukker, hvis der skulle dukke forslag op..!  :)
23. oktober 2010 - 20:54 #4
Gå i Start - Skriv i søgefeltet > cmd > vælg det program som hedder > cmd.exe > og højreklik på den og sig "Kør som administrator"
Skriv: SFC.exe /Scannow > ENTER
Indsæt din Windows CD/DVD, hvis du bliver bedt om det.
Efter scanningen > Genstart...
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2010 - 21:09 #5
Tak..
Jeg venter lige til imorgen med at prøve det..
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2010 - 11:27 #6
Det hjalp ikke med CMD - men jeg lavede en ny systemgendannelse
der gik et måned tilbage og det hjalp, så nu virker stifinder igen.

Det mærkeliger er at det kun er Win update der er installeret indenfor den sidste måned, så jeg må lige holde øje med når winupdate installere igen for at se om det er den der laver problemet...!

Tak for hjælp..!
24. oktober 2010 - 11:31 #7
Ping...

Vi ka' så dele POINT ...