Avatar billede perneis Nybegynder
23. oktober 2010 - 19:19 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP! min computer er gået helt ned...

HJÆLP! min computer er en emachines g625 med vista basic. den er gået helt ned hver gang jeg prøver at genstarte den skal jeg vælge imellem at starte den normalt eller om jeg vil reparer under start, vælger jeg at reparer beder den om at logge på med ny bruger uanset hvad jeg skriver kommer jeg ikke ind. vælger jeg at den skal starte normalt genstarter den bare når den er kommet et stykke ind. hvad fanden gør jeg?

fejl "stop c00002la fatal system error"
men denne fejl kommer kun frem hvis jeg vælger at den skal starte op uden mulighed for at genstarte ved fejl...
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2010 - 20:05 #1
prøv at søge på google: stop c00002la fatal system error

Der er mange forslag
Avatar billede jacla Nybegynder
23. oktober 2010 - 20:13 #2
Hvis du har sat nyt hardware til skal du fjerne det.

Prøv at taste F8 under opstarten. Hvis du kommer ind hvor der er nogle valg muligheder skal du vælge sidst kendt virkende konfiguration.

Eller prøv fejlsikret tilstand: F8 under opstart og fejlsikret tilstand.

Hvis du har indstlleret noget som kan være skyld i fejlen skal du afinstallere det. og genstarte Pc.en

Læs mere her:http://www.computing.net/answers/windows-xp/stop-c00002la-fatal-system-error-the-session-/186307.html

/Jan
Avatar billede perneis Nybegynder
23. oktober 2010 - 20:26 #3
jeg har prøvet F8 tasten og har prøvet alle de valg som kommer frem, men uanset hvilkede jeg vælger køre computeren bare lidt og så genstarter den og så er jeg tilbage til 0 punktet, hvis jeg så beder den om at reparer i opstarten køre den næsten helt ind når windows starter vil den have at jeg trykker på "anden bruger" ( det eneste valg jeg har ) så vil den have brugernavn og kode jeg har aldrig lavet nogen koder på min bruger og uanset hvad jeg prøver vil den ikke gå videre den siger at der den enten ikke kan få kontakt eller at navnet ikke findes....

jeg har prøvet at google det og har efter hånden også prøvet en del men intet har virkede endnu, og det skal nok også lige siges at jeg bestemt ikke er det store computer geni...desværre....
Avatar billede jacla Nybegynder
23. oktober 2010 - 20:34 #4
Prøv i anden bruger at skrive Administrator og lad pw feltet stå tomt.

Hvis du ikke kommer ind er der et PW.

Det kan være din profil er blevet slettet.

Der findes programmer som kan nulstille dit Adm PW.

Men prøv det andet først :)
Avatar billede perneis Nybegynder
23. oktober 2010 - 21:44 #5
er ked af måtte sige det, den virkede heller ikke, nu håbet jeg ellers lige...
Avatar billede perneis Nybegynder
23. oktober 2010 - 21:46 #6
den skriver

*enten findes det angivet domæne ikke, eller også kunne der ikke oprettes forbindelse til det.*
Avatar billede jacla Nybegynder
23. oktober 2010 - 21:54 #7
http://en.kioskea.net/download/download-1221-ultimate-boot-cd

eller

http://www.petri.co.il/forgot_administrator_password.htm

eller

http://www.softwaregeek.com/free-admin-password-reset-utility-bootable-cd/p1.html

Jeg bruger normalt Hirens boot cd ver 10 eller spotmau 2009. til den slags opgaver. Hirens Boot har samtidig en masse nyttige free ware programmer som kan hjælpe dig videre.

Hvis du er kommet på din pc som lokal administrator kan du lede efter din profil i Users.

Men
Avatar billede perneis Nybegynder
23. oktober 2010 - 22:11 #8
den du siger du bruger hvad er det for en af de link du har lagt på?????
Avatar billede jacla Nybegynder
23. oktober 2010 - 22:23 #9
Avatar billede perneis Nybegynder
24. oktober 2010 - 11:28 #10
nu har jeg prøvet med boot cd og alt andet jeg kunne komme på og intet virker desværre.

jeg har nu prøvet at sætte en XP cd i bare for at prøve og det gik faktisk også rigtigt fint til der kon en ny stop meddeles som lyder....

der er fundet en fejl, og windows er blevet lukket ned for at forhindre beskadelse af computeren.

hvis der er første gang, at du har set denne stop fejl, skal du genstarte computeren. hvis skærmbillede vises igen, skal du gøre følgende:

kontroller, om der er vira på computeren. fjern eventuelle nylige installerede harddiske eller harddiskcontrollere. søger for, at harddisken er korrekt konfigureret og afsluttet.
kør CHKDSK /F for at kontrollere, om harddisken er beskadiget, og genstart computeren.

tekniske oplysninger:

*** STOP: 0x0000007B (0xF78D663C,0x0000034,0x00000000,0x00000000)

jeg er nu ret sikker på at det er en virus som der er oversagen til mine problemer.....
24. oktober 2010 - 11:33 #11
...prøvet at sætte en XP cd ... - altså du har INSTALERET XP istedet for Vista ? Eller hvad mener du her ?
Avatar billede perneis Nybegynder
24. oktober 2010 - 11:43 #12
der er installeret vista på computeren, jeg satte bare en xp (orginal ca )cd i fordi jeg ikke havde andet og tænkte at det kan sku da ikke gå mere galt bare et sidste håb om at det måske ville virke men så kom den med den stop meddelse som beskrevet så det virkede heller ikke
24. oktober 2010 - 11:53 #13
... men det giver ikke svaret på om altså du har INSTALERET XP istedet for Vista ???

Eller bare sat CD'en i og kigget på den med Stifinder ???

Eller hvad mener du her ?

---

PS: Som standard skal du ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning) ...
Avatar billede perneis Nybegynder
24. oktober 2010 - 11:59 #14
jeg har ikke formateret noget.

jeg sagde ja til at installere en 3 part men der kom en stop meddelse

kunne jeg undgå det vil jeg ikke installere xp da jeg er glad for vista.

men har jeg ikke nogen anden mulighed må jeg jo installere xp.

men kan jeg gøre det uden at miste nogle af mine filer..

hvordan finder og sletter jeg en evt. vira..

er ikke særlig god til computer...
24. oktober 2010 - 13:28 #15
Ikke helt forstået ?

Her er lidt mere ->

Gå i Start - Skriv i søgefeltet > cmd > vælg det program som hedder > cmd.exe > og højreklik på den og sig "Kør som administrator"
Skriv: SFC.exe /Scannow > ENTER
Indsæt din Windows CD/DVD, hvis du bliver bedt om det.
Efter scanningen > Genstart...

og/eller

Gå i Start - Skriv i søgefeltet > cmd > vælg det program som hedder > cmd.exe > og højreklik på den og sig "Kør som administrator"
Skriv: CHKDSK.exe  C:  /F  /R  /X    > ENTER
Den vil nok have dig til at genstart; gør så det...
Avatar billede jacla Nybegynder
24. oktober 2010 - 13:55 #16
Hvis det er virus kan du efter du har prøvet karise_larrys tip.

Lave en antivirus boot cd som eks.

http://www.avg.com/us-en/avg-rescue-cd-download

Men prøv det andet først :)

/Jan