Avatar billede cmp77 Nybegynder
23. oktober 2010 - 16:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Port forwarding på to routere

Arghh... Er ved at få meget lange løg over det her!!!

Jeg har en Zyxel router (R1) fra Telenor med internet ind, som går videre til en Jensen Scandinavia (R2) router hvortil min PC, PS3 og NAS er forbundet. Det jeg ønsker er at åbne et par porte, så man kan komme til min NAS udefra.

Jeg har lavet port forward på R1 til ip'en på R2. På R2 har jeg forwarded til ip'en på NAS'en, men når jeg tester det hele på http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ står der stadig at de pågældende porte er lukket?!?!

Håber virkelig der er en (eller flere) der kan hjælpe mig!

På forhånd tak :)

/Claus
Avatar billede cmp77 Nybegynder
23. oktober 2010 - 16:19 #1
Ps. Jeg har søgt i forumet og men desværre ikke fundet noget der kunne hjælpe.
Avatar billede Wutuff Nybegynder
24. oktober 2010 - 01:08 #2
Så vidt som jeg har forstået (da jeg har ringet til telenor for at for forwarde porte) kan porte kun forwardes til din PC, ikke din router :> Det var ihvertfald det som jeg fik at vide,

Men du kan da kontakte telenor og få dem ti det :) Det gjorde jeg ihvertfald hehe
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
24. oktober 2010 - 11:01 #3
kan jeg hjælpe
jeg er ved at opbygge mig erfaring i router og ip opsætning og portforwarding, så fx teamviewer vil være godt, fjernsupport for dig.
vh kristian
betingelsen er bare at vi lægger løsningen her på forum
og giver point hvis det lykkes
Avatar billede cmp77 Nybegynder
24. oktober 2010 - 15:11 #4
@wutuff
Hmm, det forklarer i hvert fald en del, hvis det er tilfældet.

@kmunk
Jeg er ikke lige med på hvad du mener med teamviewer, men hvis mit problem kan give dig nogen som helst erfarring, så ligner det en "win/win situation" i mine øjne, og selvfølgelig skal løsningen postes her, så andre kan drage nytte af det :)
Men burde jeg ikke kontakte telenor først?? Hvis Wutuff har ret, så er vi jo lige vidt?!?!
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
24. oktober 2010 - 15:19 #5
jo altid kontakte udbyder først hvis det er deres modem/router
ellers er det ikke sikkert de vil
men prøv det.
kristian
teamviewer.com er fjernsupport jeg har brugt det meget til at hjælpe folk den sidste uge her fra eksperten. de har fået hjælp gratis og det er lykkedes 3 ud af 4 gange ca.
kristian begge kan se hvad der kigges på og begge lærer nyt
Avatar billede cmp77 Nybegynder
25. oktober 2010 - 17:44 #6
Så har jeg snakket med Telenor og de skulle nu have forwarded de nødvendige porte på Zyxel routeren (R1), men iflg. yougetsignal.com er der stadig ikke hul igennem, så din hjælp er meget velkommen Kristian.
Avatar billede cmp77 Nybegynder
07. november 2010 - 08:56 #7
Lukker - Blev ikke meget klogere, men har dog haft telenor inde over som wutuff foreslog, så point flyver i din retning :)
Avatar billede solvarme-duer Nybegynder
13. maj 2011 - 07:00 #8
Hej Jeg har prøvet at få noget ligende til at virke....

Efter min opfattelse kan man ikke komme igennem udefra uden at betale for en global ip hos telenor...

Er der nogen som ved om dette er korrekt ?

Hvis ikke ku jeg godt bruge et tip :-)