Avatar billede Lauritzdk Nybegynder
21. oktober 2010 - 22:25 Der er 7 kommentarer

Henter netværksadresse / Tilsluttet

Hej
Jeg har en Acer N260G som jeg forsørger at få på internettet via et kabel fra min netgear (tdc) router! Når jeg tilslutter kablet skriver den bare "Henter netværksadresse", og så sker der ikke mere. Når jeg prøver manuelt at indtaste IP adressen, så skriver den tilsluttet, men jeg kan stadig ikke komme på nettet. Jeg har prøver at sætte kablet i min bærbare, og der kommer jeg på nettet med det samme. Hvad er der galt???
Netværkskortet i Acer'en hedder Marvell Yukon 88E8071 PCI-E Gigabit Ethernet, hvis det kan hjælpe noget.
Håber der en nogen der kan hjælpe.
22. oktober 2010 - 06:25 #1
Velkommen til E. ...

Under hvilket system ->
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Er det sket 'pludseligt' ?
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
22. oktober 2010 - 18:54 #2
hejsa
kan du bruge min guide her til at fejlsøge ellers følg larry han er god..

http://www.eksperten.dk/guide/1382
kristian
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
22. oktober 2010 - 19:03 #3
det ser ud til at være win 7 på denne pc, og både wireless og lan gigabit netværks kort.
samlede lige lidt google oplysninger
håber det er ok

kontakt tdc/yousee support måske!

Prøv samtidig at koble en bærbar på samtidig med den anden acer
med lan kabel.
prøv www.myip.dk wan ip adresse
og prøv på den bærbare som virker at vælge kør og skriv cmd og derefter ipconfig /all

skriv lan ip for bærbar ned.
skriv gateway ned. det er routerens lokale ip adresse, indtast den i adresse feltet i ie /anden browser
så tjek om du får routeren frem

kristian
Avatar billede Lauritzdk Nybegynder
31. oktober 2010 - 00:02 #4
Beklager jeg ikke er kommet tilbage før, har været ude og rejse. Det er XP der er på computeren, og ja, det skete pludseligt det trådløse netværk holdt op med at virke fra den ene dag til den næste, så derfor tænkte jeg det måske kunne hjælpe hvis jeg træk et kabel.
Jeg har prøvet alt det som du skriver kmunk, men desværre uden held. Jeg kan godt få den bærbar på nettet men ikke acer'en.
Jeg har også undersøgt muligheden for at det kunne være en virus, men har tjekket med forskellige virus programmer uden at finde noget. Jeg ved s.. ikke lige hvad jeg skal gøre mere....
Avatar billede Lauritzdk Nybegynder
31. oktober 2010 - 10:40 #5
Lige en ekstra kommentar, når jeg sætter den barbær til stikket, kan jeg sagtens få routeren frem.
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
31. oktober 2010 - 18:24 #6
ok.
jeg har lidt travlt den næste uge..
men send mig en besked privat søndag i næste hvis du ikke har fået hjælp inden
Fx. skriv klart og tydelig hvad netkort wireless og hvad pc og hvad xp version og om drivere er opdateret her i tråden
der er gode experter til at  hjælpe
munk
Avatar billede Lauritzdk Nybegynder
05. november 2010 - 10:10 #7
Det må åbenbart have været en fejl i XP, for nu har jeg lavet en ny ren installation, og nu virker nettet igen!
Tak for jeres assistance!