Avatar billede Martinvsig Nybegynder
19. oktober 2010 - 16:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Pixel fejl hvad kan det skyldes?

Hej folkens på experten.dk

Har fået til opgave at se på en kammerats computer, har lige geninstalleret windows på den og nu er mit problem nogle pixel fejl. Helt fra opstart af computeren (inden den når windows loading) kan der ses massere af pixel 'fejl' og farverne på enkelte bogstaver (inden windows er startet) er helt ved siden af (blå, røde) og nogen steder er der spørsmålstegn og andre tegn istedet for tekst. Når windows endeligt er startet helt op er der stadig disse pixels over det meste af skærmen dog ikke helt så slemt som ved opstart af computeren.

Hvad kan dette skyldes? - og kan det reperares på en eller anden måde?.

( Det er ikke selve min skærm der er noget ivejen med hvis jeg sætter den til en anden computer jeg har stående er der ingen af disse pixel fejl )
Avatar billede noltus Novice
19. oktober 2010 - 16:31 #1
Tjek lige grafikkortets temperatur,det kan du gøre med gpu-z,kan hentes her gratis http://www.techpowerup.com/downloads/1882/TechPowerUp_GPU-Z_v0.4.7.html hvis temperaturen er >65 grader når computeren ikke laver noget skal du rense grafikkortets blæser
Avatar billede 220661 Ekspert
19. oktober 2010 - 19:04 #2
Enig med noltus. Der kan i løbet af ikke særlig lang tid ophobe sig skidt og møg ved disse kølere, så det er bare med at komme igang. Og når i alligevel er derinde, så gå det hele igennem.
http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/rens_taern.htm
Avatar billede Martinvsig Nybegynder
28. august 2011 - 19:43 #3
svar..
Avatar billede 220661 Ekspert
28. august 2011 - 20:37 #4
Kan du ikke i det mindste lige bruge 1 minut på hvad der er sket i denne tråd, i stedet for bare at lukke uden nogen form for kommenter?