Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2010 - 17:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Comodo firewaal ikke for begyndere.

Comodo Firewall er ikke for begyndere, skriver de på Spyware free.
Jeg kører med Zonealarm, men har læst, at Comodo er bedre.
Problemet er bare, at når det kommer til firewalls, er jeg absolut
begynder. Bør jeg så holde mig til Zonealarm? eller kan jeg se mig til rette på Comodo? Er det svært?
Avatar billede Vandreren Novice
17. oktober 2010 - 18:06 #1
Her er nogle screenshots af Comodo.
http://www.softpedia.com/progScreenshots/Comodo-Personal-Firewall-Screenshot-29968.html

I forhold til Zone Alarm ser det unægtelig mere uoverskueligt og komplekst ud.

Spørgsmålet er sådan set, om du har tid og lyst til at lære hvordan Comodo fungerer; eller om du måske kan finde en firewall, der ligger mellem de to i kompleksitet.
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2010 - 19:09 #3
Tak for jeres indlæg. Har læst det.
Hvis jeg har forstået det rigtigt, er det ikke så meget kendskabet til Comode som er vigtigt, men kendskabet til alt det som ligger på computeren, og som man skal acceptere eller afvise, når Comodo spørger? Men der er jo ofte filer, som man ikke aner tilhørsforholdet til. Det må jeg vist tænke over.

Læg venligst et svar begge to:)
Avatar billede 220661 Ekspert
17. oktober 2010 - 19:28 #4
#3 Sådan forstår jeg det også.
Men jeg bruger heller ikke Comodo. Har i de 10 år jeg har haft computer brugt Zonealarm, og har været tilfreds med den. Og som man kan læse i linket er der jo ikke den store forskel ydelsesmæssigt i forhold til Comodo.
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2010 - 21:22 #5
vanderen
Lægger du et svar?
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2010 - 13:30 #6
Nå vanderen er nok taget på efterårsferie, så jeg lukker:)
Avatar billede Vandreren Novice
27. oktober 2010 - 22:01 #7
Du kan evt. overveje Outpost som bud på en mere avanceret Firewall (end ZoneAlarm). Den brugte jeg selv i sin tid, før jeg gik videre til noget endnu mere avanceret. :)