Avatar billede hkprofil Forsker
16. oktober 2010 - 16:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Picasa Web album

Efter at der er sket ændringer i Picasa Web album, kommer den ikke mere frem og foreslår "tag", er der nogen der ved, om man selv kan gøre noget ved det?
Avatar billede komsam Juniormester
19. oktober 2010 - 11:17 #1
Web album er vel lavet for at kunne sende billeder til "andre", disse kan så Uploade. Derfor er der vel ikke tags knap. Du mener vel web album, for i Picasa 3 ligger den under knappen vis .
Avatar billede hkprofil Forsker
19. oktober 2010 - 12:22 #2
Jo der er som jeg skriver Picasa Web album.
Avatar billede knc Nybegynder
23. oktober 2010 - 23:32 #3
Der er 3 slags "tags": 1. De almindelige tags, som du bruger som etiketter. 2. Face tags, som Picasa selv kommer med foreslag til. 3. Geo tags, som er stedbetegnelse.

Jeg har ikke kørt om foreslag til nr. 1. Nr. 2 kommer fra en database i Picasa2-bibliotek i Windows app.data-bibliotek (kender ikke til de andre systemer), og nr. 3 er manuelle indtastninger.

Hvilken drejer det sig om?
Avatar billede hkprofil Forsker
24. oktober 2010 - 07:26 #4
Det er nr. 2 Face tag jeg søger. Tidligere kom den selv op med en række billeder af samme person som jeg kunne Face-tagge på en gang. Jeg ved godt jeg kan gøre det manuelt for hver enkelt billede, men det andet var meget nemmere.
Avatar billede knc Nybegynder
26. oktober 2010 - 09:10 #5
Det er et eller andet, der siger mig, at du er nødt til at vælge engelsk US-sprog for at få de sidste nye funktioner med. Jeg kører altid med engelsk US-sprog, så jeg har det hele med. Jeg vælger sprog under Settings > Photo settings > General > Language preference. Prøv ændr til English (United States).

Hvis ikke det hjælper, vender du blot tilbage. :-)
Avatar billede hkprofil Forsker
30. oktober 2010 - 10:43 #6
Det ændrede desværre ikke noget med sprogændringen. Men når jeg går i "Nye funktioner" kan jeg et godt stykke nede på siden, se eksemplet på det som det var før under "Focus on People", så kan du se hvad jeg mener.
Avatar billede hkprofil Forsker
04. november 2010 - 09:22 #7
Jeg må nok droppe sagen, men send venl. svar så du kan få point for dit forsøg! TAK
Avatar billede hkprofil Forsker
13. november 2010 - 08:05 #8
Ellers TAK for hjælpen!