Teknologi, AI og forretning er i centrum på Computerworlds Cloud og AI Festival i København d. 18. og 19. september. Se hele programmet for den store konference om strategisk brug af Cloud og AI på: www.cloud-festival.dk
jeg ved ikke om det kan gøres nemmere, men hvis det ikke er glidenede nok har du forskellige mulighedder, du kan tegne dit billede på en bitmap, som du så kopier i "et-hug" til skærmen, det kan godt gi et mere flydene indtryk, så man ikke kan se hvert enkel pixel blive tegnet Delphi's form har også en property der hedder doublebuffer du kan prøve at sætte
Doublebuffer har jeg sat og det hjalp en del, men alligevel ikke tilstrækkeligt.
Jeg er i vildrede med hvad, det er i processen, der bruger mest tid. Er det ved beregningen af det nye billede eller er det opdateringen af skærmen? Hvor skal man sætte ind?
Jeg mener: ved brug af bitmap skal der jo også foretages en masse beregninger áf det nye billede! Så alt andet lige lægger man vel blot en funktion mere i processen (kopiering af bitmap)!
Tiden / problemet ligger i skærmopdateringen, det er DEN der få det til at "hakke", derfor hjælper det at tegne det hele på en bitmap og så lave opdateringen af skærmen i et hug.... det er præcis sådan dubbelbuffer virker :-) og det har noget at gøre med den tekniske måde skærm/computer spiller sammen på.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.