Avatar billede ossys Mester
14. oktober 2010 - 00:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Eksploding pictures

Er der nogen der har en nem løsning til at vise eksploding/imploding billeder?.

Jeg har forsøgt mig med at flytte billedets top og bund i en løkke og det virker da, men det giver ikke en glidende bevægelse sóm jeg ønsker?

Der må være en bedre måde at gøre det på.

Er der ikke en der kan hjælpe en amatør?

PÅ forhand tak
Avatar billede martinlind Nybegynder
14. oktober 2010 - 07:58 #1
jeg ved ikke om det kan gøres nemmere, men hvis det ikke er glidenede nok har du forskellige mulighedder, du kan tegne dit billede på en bitmap, som du så kopier i "et-hug" til skærmen, det kan godt gi et mere flydene indtryk, så man ikke kan se hvert enkel pixel blive tegnet
Delphi's form har også en property der hedder doublebuffer du kan prøve at sætte
Avatar billede ossys Mester
14. oktober 2010 - 08:59 #2
Tak for et hurtigt svar!!

Doublebuffer har jeg sat og det hjalp en del, men alligevel ikke tilstrækkeligt.

Jeg er i vildrede med hvad, det er i processen, der bruger mest tid. Er det ved beregningen af det nye billede eller er det opdateringen af skærmen? Hvor skal man sætte ind?

Jeg mener: ved brug af bitmap skal der jo også foretages en masse beregninger áf det nye billede! Så alt andet lige lægger man vel blot en funktion mere i processen (kopiering af bitmap)!

Hilsen
Avatar billede ossys Mester
29. oktober 2010 - 21:57 #3
Jeg lukker her
KOmmer formentlig ikke nærmere en løsning
Avatar billede ossys Mester
27. januar 2011 - 01:41 #4
Jeg lukker her
KOmmer formentlig ikke nærmere en løsning
ossys
Avatar billede martinlind Nybegynder
20. januar 2012 - 14:44 #5
Tiden / problemet ligger i skærmopdateringen, det er DEN der få det til at "hakke", derfor hjælper det at tegne det hele på en bitmap og så lave opdateringen af skærmen i et hug.... det er præcis sådan dubbelbuffer virker :-)
og det har noget at gøre med den tekniske måde skærm/computer spiller sammen på.