Avatar billede banjopoul Nybegynder
11. oktober 2010 - 18:26 Der er 5 kommentarer

Problemer med internet explore

Hej alle..

På min pc(Sony Vaio, windows 7)har jeg både Safari samt internet explore. Safari virker upåklageligt, men internet explore er begyndt at "fryse" fast. Jeg har brugt internet explore til min netbank og når jeg fx skal overføre penge "fryser" den og jeg bliver derfor nødt til at logge af og kommer ingen vegne. Alle virusprogrammer m.m. er aktiveret. Det er kun når jeg benytter mig af internet explore at fejlen opstår - ellers virker computeren fint.
Mit spørgsmål er derfor: Er det internet explore der ikke fungerer og hvad skal man i så fald gøre? skyldes det evt. andre ting(netbanken osv)?

Vh Mik
Avatar billede Glarbo Nybegynder
11. oktober 2010 - 18:29 #1
hvad med at bruge firefox istedet? det tager 2 min. og installere og er 10 gange så nemt! og så slipper du for det langsomme internet explorer -.-. generelt er der bare mange fejl i IE så det kan godt være det som er galt. måske er det din bank som ikke fungerer godt med browseren. men som sagt - drop internet explore :D
Avatar billede 220661 Ekspert
11. oktober 2010 - 19:19 #2
Har du ryddet op i Internet Explorer?
Prøv at gå ind i internetindstillingerne og ryd op i cokkies og de andre ting. Gå i funktioner-internetindstillinger-browser.
Sæt hak i slet ved afslutning.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. oktober 2010 - 19:23 #3
Alle virusprogrammer er aktiveret???
Man bruger kun ET virusprogram ad gangen. Kører du med flere på en gang giver det ballade på pc. Har du en Norton liggende hvor licensen er udløbet?
Avatar billede banjopoul Nybegynder
11. oktober 2010 - 20:09 #4
Hej igen og tak for ideer. Jeg har prøvet at slette cookies, hvilket ikke hjalp. Jeg har downloadet firefox, men problemet er, at netbanken kun understøtter internet explore af sikkerhedsmæssige grunde - noget med deres e-safekey - hvilket også er tilfældet hvis man prøver med safari. Det ser umiddelbart ud til, at man bør skrive til banken og høre om de har en forklaring. Jeg har KUN et virusprogram liggende;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
11. oktober 2010 - 20:23 #5
Prøv at nulstille IE til standardinstillingerne i IE8.
Har du den nyeste java?
Du skriver du har brugt den til Netbank.
Virker IE8 til alm surfing?