Avatar billede Linella Nybegynder
11. oktober 2010 - 14:56 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Vores første webshop, hvad synes i?

Kære Aminoer,

Så er det blevet tiden til at vi har åbnet op for vores nye webshop der sælger Hair Extensions

Vi vil meget gerne hører hvad i synes om brugervenligheden, designet, funktionerne og alt det der mangler :)

Da vi ved at det er frivilligt arbejde at bruge tid på at hjælpe andre vil vi meget gerne give 3x2 flasker rødvin til dem der giver de der virkelig har givet os noget at arbejde med (om det er ris eller ros) :)

Vi glæder os meget til at høre fra jer (Vi må indrømme vi er lidt nervøse for at blive skudt helt ned!)

På forhånd tak

Teamet bag www.Linella.dk
Avatar billede noltus Novice
11. oktober 2010 - 15:25 #1
I bør nok lave siden så man undgår sideværs scroll,læs evt mere her http://hjemmesideskolen.dk/layout/size.php

Oplysninger og vilkår burde være mere synlig
ellers ser det fint ud ned design og farvevalg
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2010 - 15:55 #2
Siden ser rigtig godt ud, men der er dog lidt ting der slår mit øje (om end jeg næppe er målgruppen):

1) Der er rigtig mange ting i sidekolonnerne. Det får siden til at se meget "fyldt" ud. Personligt ville jeg overveje om kunderne har brug for betaling og leveringsoplysninger samt jeres Facebook-profil på forsiden, eller om I skulle fjerne den ene kolonne, ligesom i har gjort det på ved produkterne, og så blot lade begge kolonner blive på menusiderne.
En reduktion i antallet af infobokse kunne i hvert fald være velkommen.

2) Indholdet i midten af siden ligger let forskudt i forhold til de førnævnte kolonner. Det er ikke mange pixels, men det irriterer øjet, også fordi det netop er så lidt, at det ser lidt tilfældigt ud.

3) Det er altid en god idé at sørge for at ens side er kodet på en gyldig måde. På jeres side er der fejl i både HTML og CSS. Det er måske en lille ting, men nu kom i jo også ind på en side for it-nørder :)
Avatar billede frem-ad Professor
11. oktober 2010 - 16:58 #3
Det der er at sideværs scroll det er irriterende. Der mangler en søge funktion. Når man er øverst oppe ved "menu" man skal åbne dem for at komme ind til "Underkategorier" der kunne de godt tikke frem når musen er over den pågældende menu knap.

Det er de umiddelbare ting jeg fandt træls
Avatar billede Linella Nybegynder
11. oktober 2010 - 18:09 #4
Hej med jer,

Tusind tak for jeres feedback.

Jeg forstår ikke helt hvad i mener med sideværs scroll?

Hvad med generel brugervenlighed, valg af farver og det funktionelle? Er der noget der mangler, eller blot kunne være rigtig brugbart.

Til Jacob; Hvordan laver ændre jeg det så til gyldig HTML og CSS kode?
Avatar billede frem-ad Professor
11. oktober 2010 - 18:29 #5
sideværs scroll det er at billedet ikke kan være i skærmen så du er nød til rykke for at se det hele men ikke samtidig.

Generel brugervenlighed har jeg været inde på
Farverne ok Men synes ikke at  lilla og turkis (nede ved "vis" og "Læg i kurven") klær hinanden
11. oktober 2010 - 19:58 #6
Jeg synes det er en flot og tiltalende webshop.  I undgaar reklamebroel, pop, og skrigende farver, siden giver et roligt, serioest indtryk.  Jeg synes ogsaa siden er funktionel og nem at finde rundt i.  (Paa min laptop kan jeg se hele siden uden 'sidevaers scroll.')

Noget af det jeg ser paa naar jeg bedoemmer hjemmesider er om det tydeligt fremgaar hvem maalgruppen for hjemmesiden er og hvad hjemmesidens centrale budskab er.  En maalgruppe er naturligvis de der bruger hair exstensions og soeger en forhandler.  Til dem skriver i det centrale budskab i hovedfeltet:  Vi er de stoerste og de bedste.  Men jeg anede ikke at der bestod saadan noget som hair extensions.  Maaske er jeg ikke den eneste, og en maalgruppe ville vel ogsaa vaere de der (endnu) ikke kender til hair extensions men for hvem det maaske ville vaere en god ide.  Et budskab kunne maaske vaere noget i retning af:  "Du vil goere indtryk med et smukt og fyldigt haar?  Med hair extensions skaber du selv nemt det perfekte look til fritid, fest, og forretning uden tidskraevende og dyre frisoerbesoeg.  Vi er Danmarks stoerste....."  Hjemmesiden skal saelge, ikke blot ekspediere.

En detalje med hensyn til udseendet:  Skrifttypen i den venstre sidekolonne er maaske lidt kedelig.

Hvad angaar funktionaliteten, saa synes jeg der er for mange trin i salgsproceduren.  Kunderne kunne tabe taalmodigheden og afbrude salget.  Jeg vil foreslaa at goere flere ting paa hver side.

Og jeg noterede mig at under billederne af produkterne kan man vaelge mellem 'vis' og 'laeg i kurv.'  Hvis man trykker paa 'vis' faar man et stoerre billede af produktet.  Men fra den side hvor det stoerre billed er paa kan man ikke laegge i kurven.  Det er en skam - hvis en kunde godt kan lide produktet og gerne vil koebe det maa kunden navigere videre for at kunne laegge det i kurven.  Maaske aendrer kunden mening i mellemtiden.

Under temaerne bryllup, fest, konfirmation, o.s.v. staar der "Find produkter til netop dit arrangement i venstre side."  Men saadanne produkter fandt jeg ikke.  Videoen lover at vise hvordan man paasaetter hair extensions, men den koncentrerer sig om noget andet.

Men held og lykke med forretningen.
Avatar billede haverslev Novice
11. oktober 2010 - 20:09 #7
Fin side, er faktisk enig med #6 sysnspunkter.
Ang. sidescroll, så er det da vist noltus og der køre en opløsning på f.eks 800 x 600 eller deromkring, så skal det jo gå galt :-)
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2010 - 20:14 #8
Jeg syntes ikke personligt der er nogen pointe i at have en søgefunktion - der er under 50 produkter i alt og man kan på 10 sekunder klikke sig frem til det ønskede produkt. Det taget mig næsten lige så lang tid at skrive "Platinblond glat 100g".

Omkring skærmstørelse, prøv at tage et kig her:
http://browsersize.googlelabs.com/
Indtast din sides adresse øverst og tryk Go. Træk i browservinduet og gør det smallere indtil lige før der kommer en scrollbar nederst. Så vil du opdage at kun omkring halvdelen af internettets brugere kan se hele siden uden at scrolle.
Det kan meget let kodes så du kommer ned på, at kun 40 % ikke kan se hele siden, men vil du op på 90 % bliver du nød til at skrotte menuen i højre side af skærmen eller mindske selve indholdet.

Jeg syntes farverne passer fint til siden, men igen, jeg er slet ikke målgruppen. Prøv at definere målgruppen (kvinder, 25-40, trendy og modebevidste, eller hvad ved jeg nu) og få så nogle af dem til at kigge på siden.

Jeg tror desværre det bliver svært at fortælle hvordan alle fejlene skal fikses uden at få adgang til den underliggende kode. Er du interesseret vil jeg gerne rette det for dig (og måske også tage et hurtigt kig på det med bredden på siden i samme omgang), så kan du bare sende mig en privat besked herinde.
Avatar billede nikbomann Nybegynder
12. oktober 2010 - 17:44 #9
Man fornemmer at du har copy-pastet spørgsmålet fra Amino, er det korrekt? :-)

Jeg synes godt du kan arbejde med at gøre din forside mere overskuelig. Prøv at omorganiser dine kasser rundt omkring på siden osv.

Der er lidt med dit betalingsflow. Prøv at gøre det mere kompakt og simpelt.

Held og lykke med det :-)
Avatar billede mikaelch Novice
15. oktober 2010 - 16:32 #10
Jeg vil kunne se mere håret ind i detaljeret , så nærmeste man kan føle håret.

Kan man lave så kan summe ind , det vil simpelthen være super

Video om hår kunne det ikke laves ?
18. oktober 2010 - 08:05 #11
Linella, forventer du flere indlaeg?  Sandsynligheden er ringe naar spoergsmaalet er en uges tid gammel og derfor 'dukket under horisonten' og der ikke har vaeret frisk aktivitet i adskillige date.  I saa fald skulle du lukke spoergsmaalet.  Jeg kan se at dette er dit foerste spoergsmaal og at mange finder det komplekst, saa lad mig forklare (maaske til overflod):

Man lukker et spoergsmaal ved at acceptere et eller flere svar (indlaeg markeret med gult) og afgive points, og man goer det ved at saette et 'flueben' i den lille firkant og derefter klikke paa feltet 'Accepter svar og afgiv points.'  Du har modtaget et svar, #6 fra mig, resten er kommentarer.  Hvis du gerne vil give points til en eller flere af de brugere der har lavet kommentar saa lav et indlaeg hvor du beder dem om at oprette et svar, og naar svaret eller svarene kommer accepterer du dem.