Avatar billede redtop Nybegynder
10. oktober 2010 - 16:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Brudte excel links i word!

Jeg har et meget stort word dokument med mange links til excel regneark.

Oprindeligt bestod excel regnearket af flere mindre regneark, alle linket til lokaliteter i word dokumentet, men da jeg skulle sende word dokumentet videre, samlede jeg alle regnearkene til et regneark.

Her efter gik jeg dokumentet gennem og rettede alle link jeg kunne finde til det "ny" samlede regneark, men der er åbenbart nogle link jeg ikke har fået med - og som jeg ikke kan finde - i denne transformation, for når jeg åbner dokumentet får jeg at vide at der er brudte link i dokumentet og at disse links ikke vil blive opdateret!

Er der nogen der kender en smart måde at finde disse brudte links, så jeg kan få rettet op på word dokumentet inden jeg sender det videre?

På forhånd tak

Redtop
Avatar billede ptj_11 Forsker
10. oktober 2010 - 17:16 #1
Når du står i dit worddokument, så går du i menupunktet "Rediger/Kæder".
Her vil du kunne se alle dine kæder til andre dokumenter, og derved finde dem, der ikke fungerer.
Du skla også være opmærksom på, hvis du har oprettet kæder mellem dine excel ark. Disse kæder skal jo også fungere.
/ptj_11
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
10. oktober 2010 - 17:27 #2
Og et par ekstra forslag:

Forslag 1:
Hvis du i dokumentet taster Alt+F9, så dokumentet viser feltkoder i stedet for feltresultater, kan du se, hvilken sti, de enkelte links peger på. I dialogboksen Rediger > Kæder kan du sikkert kun se noget af stien.

Hvis de forkerte links indeholder noget specifikt i stien, som ikke er i de nye og opdaterede links, kan du bruge Søg til at finde teksten og dermed de forkerte links (Søg (og Søg og Erstat) kan søge i synlige feltkoder på samme måde som i normal tekst).

Hvis ovenstående af en eller anden grund ikke er en brugbar løsning:
Hvis du f.eks. søger i Google efter "word find broken links", vil du finde en række gratis programmer, som kan tjekke links og finde dem, der ikke er OK.
Avatar billede redtop Nybegynder
10. oktober 2010 - 22:01 #3
Tak lene-fredborg, det var løsningen jeg havde brug for!

Hvordan lukker jeg spørgsmålet og uddeler point?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
10. oktober 2010 - 22:25 #4
Det var godt, at du fik løst problemet. Du kan uddele point, når et indlæg er lavet som et svar. Her er et svar.