Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2010 - 16:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Windows lukker ned

Min HP Pavillion er begyndt at gå i sort. Inden for den seneste uge er Windows Vista bare lukket og skærmen er sort med en blinkende markør på. (ligesom hvis man skal skrive en kommando). Man kan ikke skrive noget er man er bare nød til at slukke computeren. Det er så ikke altid computeren kan starte op igen bagefter i første forsøg.
Jeg har prøvet at scanne computeren for virus, men har ikke fundet noget. Jeg har også forsøgt med systemgendannelse, men uden held.
Jeg har virkelig ingen anelse om hvad der kan være problemet, så jeg håber at der er nogle som har et par gode forslag.
Avatar billede WPCS Nybegynder
07. oktober 2010 - 16:51 #1
En formatering er altid en god start.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. oktober 2010 - 17:32 #2
Chkdsk vista:    http://pctricks.dk/chkdsk-pa-vista-215.html
Kan den ikke starte op almindeligt, kan du forsøge at starte op i fejlsikret tilstand (tryk F8 med det samme under opstart og vælg fejlsikret tilstand)
Avatar billede noltus Novice
07. oktober 2010 - 18:59 #3
Har du kigget efter temperaturen,hvis ikke så gør det,hvis den er for varm skal du have renset blæser og køleprofil der er et par guides her kortlink.dk/google/882h
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2010 - 19:44 #4
Jeg har kørt "Chkdsk vista" igennem, og det gav intet resultat. Jeg har lige renset blæseren m.m. for en uge siden, så det er ikke fordi den bliver for varm. Så ville den vel også lukke helt ned?
Avatar billede noltus Novice
07. oktober 2010 - 20:09 #5
Boot fra din vista skivr og lav en repair derfra
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2010 - 22:06 #6
Der følger ikke skiver med HP computere nu om dage. Jeg tror det hele ligger på en anden Harddisk. Men har aldrig fattet om man skal brænde det ned eller hvad man skal..
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2010 - 08:34 #7
Da jeg startede computeren op her til morgen kom der en blå skærm frem, og da windows startede op kom en meddelelse med nedenstående data frem:

Problemsignatur:
  Navn på problemhændelse:    BlueScreen
  OS-version:    6.0.6002.2.2.0.768.3
  Landestandard-id:    1030

Flere oplysninger om problemet:
  BCCode:    a
  BCP1:    0000005C
  BCP2:    000000FF
  BCP3:    00000000
  BCP4:    81E6368A
  OS Version:    6_0_6002
  Service Pack:    2_0
  Product:    768_1

Filer, der hjælper med til at beskrive problemet:
  C:\Windows\Minidump\Mini100810-01.dmp
  C:\Users\Nicolai\AppData\Local\Temp\WER-146048-0.sysdata.xml
  C:\Users\Nicolai\AppData\Local\Temp\WERA755.tmp.version.txt
Avatar billede WPCS Nybegynder
06. marts 2011 - 12:50 #8
SU
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2014 - 13:41 #9
Problemet blev aldrig løst og computeren skrottet.