Avatar billede hitman3k Nybegynder
07. oktober 2010 - 13:35 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

kan man ikke dette

Hej

Kan det virkelig passe at man ikke kan gøre dette:

Not Like "Pakke2" Or Like "Pakke1"

Ved godt den os kan se sådan ud

<> "Pakke2" Or "Pakke1"

Men ikke nogen af dem virker.

Det jeg vil er at jeg vil gøre så at resten af de pakker som står i tabelen forbliver i denne forspørgelse men det virker med Pakke2 men pakke 1 bliver vist en der kender en god løsning på det?
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
07. oktober 2010 - 13:45 #1
Hvad er det lige du vil have vist?

Alle pakker der ikke er Pakke1 eller Pakke2?
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
07. oktober 2010 - 13:47 #2
I så fald skal dit kriterie være

(Not "pakke1") And (Not "pakke2")
Avatar billede mugs Novice
07. oktober 2010 - 13:48 #3
"det virker med Pakke2 men pakke 1 bliver vist "

Dit spørgsmål er lidt urpæcist, men hvis du hverken vil have vist Pakke1 og Pakke2:

Not Like "Pakke2" And Not Like "Pakke1"

så er begge lriterier opfyldt.
Avatar billede hitman3k Nybegynder
07. oktober 2010 - 13:54 #4
hugopedersen jeg er sikker på at dit os virker men jeg bruger mugs metode for den er nemmer at overskue.

Men jeg er villig til at oprette et spørgsmål mere så du kan få Point hugo
Avatar billede hitman3k Nybegynder
07. oktober 2010 - 13:55 #5
hugo du kan os smide et svar
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
07. oktober 2010 - 14:01 #6
Jeg vil bare påstå at så længe du ikke bruger * i din like, så er det spild af resourcer at bruge den.

Du bør også altid bruge () om de ting der skal checkes sammen da det ellers godt kan give lidt sjovt hvis du opgraderer til f.eks. MS SQL eller MySQL - Access er lidt en underlig fisk hvad angår sin SQL