Avatar billede dexen Nybegynder
06. oktober 2010 - 15:09 Der er 13 kommentarer

Internet via YOUSEE Antennestikdåse

Hej

Mit internet, tv og tlf løber ud af sådan en standard antennestikdåse fra Yousee ala den her:

http://www.av-cables.dk/billede_kabler/antennekabel/antenne_vaegdaase/antennestikdaase_med_satellit_udgang_slutdaase_1646_da.html

Alt går ud gennem F-stikket på boksen (SAT-udgangen) og løber videre ind i tv'et og videre ind i YOUSEE routeren for internet og tlf.

Men da min router er langt væk fra stuen og tv'et, ville jeg gerne have noget internet i min stue, som bl.a skal gå til min PS3 og mit TV.

Jeg ville høre om det er muligt at trække internet ud af det stik i Antennedåsen der hedder TV? altså forbinde et antennekabel derpå også trække det hen til en anden router der står ved tv'et. Min Antennestikdåse er nemlig opsat i stuen!

Kan det lade sig gøre?
Avatar billede claes57 Ekspert
06. oktober 2010 - 15:21 #1
fra tv og videre kan du sætte den til en stikkontakt, og fra en anden stikkontakt i stue tilslutte router.
http://www.avxperten.dk/pc-tilbehoer/homeplug-ethernet/homeplug-ethernet.asp
tag den hurtigste, da du sikker vil se film.
Avatar billede dexen Nybegynder
06. oktober 2010 - 15:26 #2
Hej

Tak for svaret.

Men det er jo en meget dyr løsning! (jeg er studerende og har ikke så mange penge at gøre godt med)

Kan min måde ikke lade sig gøre? eller er der en anden måde?
Avatar billede claes57 Ekspert
06. oktober 2010 - 15:44 #3
du kan trække et lan-kabel fra tv til router (10-15 meter er helt ok) - bedst med et cat5 skærmet kabel.
Du kan ikke bruge de gamle analoge tv-udgange til noget digitalt.
Avatar billede dexen Nybegynder
06. oktober 2010 - 15:52 #4
Problemet er lidt at så skal jeg til at bore en masse huller.

Det jeg vil er at forbinde mit tv og min PS3 til internet, og ikke det trådløse, det er simpelthen ikke stærkt nok i stuen. Jeg vil have det forbundet med kabel, det har ikke noget med digital tv at gøre, jeg vil bare gerne kunne opdatere mit tv og f.eks. se youtube på min ps3, uden at skulle vente 100 år på det.

Det jeg spørg om er om der er internet i "alle" antennekabler fra YOUSEE? for så kan jeg bare tage et antennestik fra min antennestikdåse og trække det til tv'et omformere det til netværk igennem en router (som yousee også selv gør) også har jeg også "fast" internet i stuen
Avatar billede claes57 Ekspert
06. oktober 2010 - 16:21 #5
så skal du nok kontakte tdc/yousee og se, om de har et skillefilter der udtrækker internet fra analog tv-signal - og om det i givet fald kan køre samtidig med internet på den digitale vej (du har jo kun en ip-adresse)
Avatar billede dexen Nybegynder
06. oktober 2010 - 16:25 #6
hmm ok.

Men det med det trådløse gennem strømmer? hvilke erfaringer har du med det? er det godt og kan det trække nettet ordenligt?

Kan det ikke fås billigere f.eks.:
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=579527
Avatar billede ksoren Nybegynder
06. oktober 2010 - 16:26 #7
Normalt er det således, at signalet skal igennem et docsis-modem før det bliver til noget brugbart (alm. ethernet).

Så jeg vil tro din router har sådan et modem indbygget.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. oktober 2010 - 16:36 #8
med homeplug tager du et kabel (ethernet) og sender dets signal via strømkabler rundt i huset. Der er intet trådløst i det.
Hvis der er modem i rpouter, så skal du tage en lan-udgang fra router, og sende via homeplug - og så have en anden router i stuen, hvor du kan fordele signalet.
Avatar billede dexen Nybegynder
06. oktober 2010 - 16:45 #9
Ok og det er så rimelig hurtigt eller hvad?

Jeg er den klassiske hvide Netgear router fra YOUSEE (der er vel modem i den)

Men det link jeg sendte dig? de er jo alligevel 500 kr billigere! Men kan du se om de er ligeså gode? de er vist samme hastighed som dem du viste mig?
Avatar billede dexen Nybegynder
06. oktober 2010 - 16:50 #10
Avatar billede claes57 Ekspert
06. oktober 2010 - 17:12 #11
den første (komplett.dk) er også 200mbps - så det er samme hastighed som mit forslag. getmore.dk er samme hastighed.
Så det er et spg om design og garanti.
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2010 - 17:19 #12
"Jeg ville høre om det er muligt at trække internet ud af det stik i Antennedåsen der hedder TV? altså forbinde et antennekabel derpå også trække det hen til en anden router der står ved tv'et. Min Antennestikdåse er nemlig opsat i stuen!"

Nej det kan du IKKE.
Der er udgang kun til TV og udgang kun til radio. Og den sidste går til modemmet. Og kun den udgang er til internettet.
I nyere boxe fra Yousee mener jeg der er en router også. I mit modem fra yousee, er der ikke router, så jeg har også en router box. Via routeren kan man gå videre til en eller flere computere.

Fjernsyn og radio kan deles med et lille billigt delefilte.
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2010 - 17:34 #13
Sådan en lille fyr kan bruges til TV og radio. Han og hun er forskelligt på TV og radio. http://peecee.dk/upload/view/269428