Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2010 - 12:24 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Drivere til windows7

Min før omtalte acer aspire 3682, er ifølge microsoft's  windows7-program-dims kompatibel med windows7 (som jeg gerne vil anskaffe mig.)

Desvære der INGEN windows7 drivere til min maskine, hos Acer..
Er der en vej rundt om dette problem ?

Jeg kan jo muligvis finde chipset-drivere og andet hos producenten af delene, men jeg har ikke lyst til at miste alle funktionerne under Fn-tasten.
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. oktober 2010 - 13:12 #1
At den er kompatibel er ikke nødvendigvis ensbetydende med at man ikke mister evt. funktioner - blot til info :)
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2010 - 14:11 #2
Nej det er jo dét jeg mener..

Så når Acer ikke lave windows7-drivere til min maskine, så kan jeg li'så godt glemme alt om det, eller hva' ?
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2010 - 14:37 #3
ikke nødvendigvis men sådan er det ofte

man skal i hvert fald overveje om man vil købe et styresystem hvor producenten ikke har lavet drivere - de kan sagtens være der alligevel
de ligger jo så på bundkortets hjemmeside hvis de er til at finde
der er forskellige producenter af lyd chip og så videre
lan driver og hvad det nu kan være
det må overveje med dig selv om det er det værd men ellers har du jo styresystemet til din næste pc
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2010 - 15:30 #4
Når jeg bruger programmet CPUid (CPU-Z) står Acer som producent af bundkortet :(

Må vel næsten splitte den ad, for at se om der står andet på bundkortet..

Men så vil jeg jo miste aller de "acer-specifikke" genveje. (Fn+genvejstast)

Og dét jeg jo ikke lyst til..
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2010 - 16:04 #5
i det tilfælde ville jeg glemme det - du får ikke andet end vrøvl - accepter at sådan er det

men skal du alligevel investere i en win7 så køb en OEM version af ultimate 32 bit men det er dit valg

har du prøvet at kontakte acer og spørge dem om de ved noget

de har et rep center her du kan spørge

Telefon: 44 50 30 00

http://www.acer.dk/acer/service.do?LanguageISOCtxParam=da&ctx2.c2att1=5&CountryISOCtxParam=DK&ctx1.att21k=1&CRC=4217125189

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2010 - 13:46 #6
Tråd lukkes
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. oktober 2010 - 20:36 #7
Jeg syntes da umiddelbart du fik svar på dit spørgsmål?

Hvorfor er det lige du tager point selv?
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2010 - 22:03 #8
Fordi svaret om rep.centeret ikke var brugbart..
De aner ikke en skid derude, og siger at jeg skal ringe til Acer selv..

Og når maskinen er nogle år gammel er den "udenfor garanti" som Acer kalder det...
http://www.acer.dk/acer/service.do?LanguageISOCtxParam=da&ctx2.c2att1=5&CountryISOCtxParam=DK&ctx1.att21k=1&CRC=4217125189

Jeg nægter simpelthen at gi' 4 kroner i minuttet, for at ringe til dem, og kan heller ikke, da min mobil er spærret for 900-numre..

[I]Sidst jeg havde noget til reparation hos "Elektronik-centret" fik jeg ingen tilbagemelding, før jeg selv kørte derud, og nægtede at gå, før jeg fik et svar..

Det viste sig så, at de havde ødelagt mit fjernsyn istedet for at reparere det..
Fik så heldigvis et brev med til Fona, (som var sælger)så jeg kunne få et erstatnings-fjernsyn..[/I]
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. oktober 2010 - 22:23 #9
Nu er du ny bruger så husk på dette:
Man lukker ikke sine spørgsmål uden at begrunde hvorfor og hvad løsningen var.

At du ikke kan bruge den åbenlyse mulige løsning på dit problem er jo ikke vores skyld ...
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2010 - 22:34 #10
Så føler man sig sørme da osse velkommen, når folk bliver børnefornærmede over at deres svar ikke er gode nok..

Ha' et godt liv herinde..