Avatar billede Frederik Nybegynder
05. oktober 2010 - 14:23 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Acer Aspire TimelineX 3820TG Recovery disk

Hej.

Jeg har lige fået min nye Acer ind af døren. Efter konfiguration af det forudinstallerede Windows 7 64bit gik harddisken død :-(

Jeg står og skal ud o rejse, og skal rigtig gerne have maskinen med mig, så derfor skiftede jeg harddsken og installerede Windows vha. min lillebrors recovery disk. Han har en Acer Aspire TimelineX 4820TG.

Lige nu kører maskinen helt fint, men jeg undrer mig over at der ved installtion af mit system blev installeret 18 drivere/programmer, og da jeg brugte min lillebrors recovery disk installerede den 25.

Umiddelbart er de to computere ens, udover der ikke er noget dvd-drev i min computer og der er der i hans. (og så selve størrelsen selvfølgelig).

Er det på noget måde muligt at anskaffe sig en recovery cd der passer helt til min pc, eller skal jeg bare køre videre på min brors? Og er det ukorrekt at bruge en recovery cd fra den anden maskine?

Processor, grafikkort osv. skulle gerne være fuldstændig ens.

Jeg håber I kan hjælpe mig!

Hilsen
Frederik
Avatar billede milter Ekspert
05. oktober 2010 - 16:37 #1
Hvis du vil beholde garantien, skal du henvende dig til sælgeren straks og forklare problemet. Sammen burde I kunne finde en løsning, som begge parter kan være tilfredse med.
Avatar billede milter Ekspert
05. oktober 2010 - 16:42 #2
Og forøvrigt fylder recoveryen så meget, at der skal 2 DVD'er til det.
Avatar billede milter Ekspert
05. oktober 2010 - 17:07 #3
Endnu en ting.

Hvis du vil være sikker på, at alt fungerer 100% korrekt, skal du først lave en recovery, når alt er korrekt installeret fra computerens præinstallerede indhold. Der kan være forskelle i de enkelte dele fra computer til computer, selv om de har samme modelbetegnelse.

Desuden vil Acer også være meget lettere at have med at gøre ved eventuelle klager under garantiperioden. Jeg kender selv en del til deres procedurer pga. en 3810TG, som bl.a. fik udskiftet harddisken :-)
Avatar billede Frederik Nybegynder
05. oktober 2010 - 18:25 #4
Men er det så muligt at få tilsendt en ny kopi af dvd'erne? eller skal hele maskinen ind til Acer for at få udskiftet harddisken til en af deres med pre-installeret windows?
Avatar billede milter Ekspert
05. oktober 2010 - 18:43 #5
DVD'erne skal du selv brænde vha. Acer Recovery Management, når alr er installeret og fungerer. Det betyder så, du må anskaffe dig et eksternt DVD-drev eller lave recoveryen på USB, hvis det er muligt med din computer. Alternativt kan det lægges på en ekstern harddisk.

Under alle omstændigheder skal du have fat i Acer. Hvis harddisken skal udskiftes, eller der skal andre reparationer til, så skal det ske gennem dem.

De to gange, jeg fik brug for garantireparationer på min 3810TG, blev den sendt til Tyskland på deres regning via UPS som både hentede og bragte computeren tilbage igen. Jeg fik den tilbage få dage senere, så vidt jeg husker indenfor en uge i begge tilfælde.
Avatar billede Frederik Nybegynder
05. oktober 2010 - 19:06 #6
Okay. Er det muligt at lave en ren installation af win 7 og derefter hente drivere til systemet på nettet? og der i gennem gendanne systemet som standard?
Avatar billede milter Ekspert
05. oktober 2010 - 19:56 #7
#6.

Min 3810TG kom med Vista præinstalleret, og jeg købte den bl.a. fordi, der medfulgte en billig opgradering til Win7. Opgraderingen bestod af en fuld Win7 plus en DVD med drivere og opgraderingsvejledning.

Du kan sagtens gøre, som du beskriver, bare du husker at hente drivere på Acers sider.

Men igen, jeg ved ikke, hvordan Acer vil se på den procedure mht. garanti. Snak med dem, medmindre du har en eller anden grund til ikke at ville det eller er ligeglad med garantien.
Avatar billede Frederik Nybegynder
05. oktober 2010 - 21:36 #8
Det ville jo være skønnest ikke at skulle sende computeren ind, og dermed undvære den i en periode. Men jeg vil lige prøve at snakke med dem, og så vender jeg tilbage når jeg har et svar :)
Avatar billede milter Ekspert
05. oktober 2010 - 22:40 #9
#7.

Ring til dem på 33 70 20 70 og læs også denne vejledning først:

http://www.acer.dk/acer/wr-resource/3605821613/upload/E0Entity13/1/Reparationsprocedure%20jan%202010.pdf

Held og lykke :-)
Avatar billede Frederik Nybegynder
06. oktober 2010 - 21:23 #10
Mange tak for hjælpen :) Smid et svar, så du kan få dine velfortjente point ;) Så skriver jeg løsningen på hele problemet når jeg får svar fra Acer..
Avatar billede milter Ekspert
07. oktober 2010 - 20:56 #11
Velbekom, og svar kommer her med tak for point.