Avatar billede Laugesen1 Mester
02. oktober 2010 - 12:53 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Min hjemeside virker ikke efter upload til webhotel

Jeg er lige gået i gang med at lave en lille hjemmeside.
Prøvede første med programmet Serif WebPlus, uploade til mit webhotel (Surftown) og det virkede fint.
Nu er jeg gået igang med at bruge et andet program, Expression Web (Microsoft), har lavet en lille hjemmeside, uploadet til min domæne-mappe (har nu prøvet det flere gange), men når jeg går ind på min hjemmmside, så er det kun alle filnavene der bliver vist.
Hvis man klikker på en af filerne, så blivet den enkelte fil vist efter hensigten.
Min hjemmeside virker i min egen browser med funktionen "preview"

Er der nogen der har et godt forslag til løsning af problemet.

På forhånd tak

Laugesen
Avatar billede jalved Ekspert
02. oktober 2010 - 13:27 #1
Jeg kender ikke de pågældende programmer, men det kunne måske være en mulighed, at du havde et problem med selve stien?

Måske har du oploadet en mappe med filerne, i stedet for enkelte filer?

Det lyder som om, du kan klikke på de filnanve, der bliver vist. Hvis du højreklikker på dem, kan du få vist hele stien under "egenskaber". Prøv og kontroller om stien her er den samme som den sti du mener at skulle bruge for at få vist siden i første forsøg.
Avatar billede keysersoze Guru
02. oktober 2010 - 13:27 #2
Det lyder som om du mangler den rigtige start-fil - fx en index.html eller default.aspx.
Avatar billede jalved Ekspert
02. oktober 2010 - 13:32 #3
Du skal også være sikker på, du har uploadet til en rigtige mappe hos surftown.
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
05. oktober 2010 - 21:27 #4
Du har garanteret kaldet din Index fil for html (index.html).

Rename den til index.htm

Det er en typisk fejl.
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
05. oktober 2010 - 21:29 #5
Eller helt glemt at inkludere en index fil, som keysersoze forslår.
Avatar billede Laugesen1 Mester
07. oktober 2010 - 00:29 #6
Tak for dit svar

Det er lige præcis det der var galt.
Jeg har nu navngivet filen med forsiden, index.html, og så virker det.

Tak for hjælpen
Avatar billede keysersoze Guru
07. oktober 2010 - 18:10 #7
hvis du nu har fået svar - hvorfor beholder du så point?
Avatar billede Laugesen1 Mester
09. oktober 2010 - 04:08 #8
Ja, jeg er vist kommet til at tildele point til den forkerte, tildelt 7. okt. kl. 00.29.
Ved gennemgang at de indkommende svar, kan jeg se at du er den første der har givet det rigtige svar og dermed er du berigtiget til de 30 point.
Jeg kan oprette et nyt spørgsmål med 30 point som du kan svare på og derefter tildeler jeg dig de point.

Laugesen
Avatar billede keysersoze Guru
09. oktober 2010 - 17:42 #9
Gør det og læg en reference hertil.
Avatar billede Laugesen1 Mester
11. oktober 2010 - 20:00 #10
Jeg har lagt et "spørgsmål" ud idag kl. 11.57 med følgende overskrift,
"Tillæg til tidligere spørgsmål (30 point). index.html"