Avatar billede Xeenia Nybegynder
01. oktober 2010 - 12:35 Der er 2 kommentarer

aftale.vcs ligger sig i brugerens kalender i stedet for fælleskalender

Hej

Vi har det problem at vi modtager mødeindkaldelser udefra i formatet aftale.vcs.
Mailen med aftalen kommer til afdelingens fællespostkasse, men når en bruger vil ligge aftalen ind i den fælleskalender der er knyttet til fællespostkassen, så ligger aftalen sig i stedet i pågældende brugers egen kalender.

Hvordan får vi den til at ligge sig det rigtige sted?

Vi bruger outlook 2003.

På forhånd tak.

/Tanja
Avatar billede ptj_11 Forsker
01. oktober 2010 - 21:47 #1
Har brugeren rediger rettigheder på fællespostkassen?
Det er en betingelse for, at en evt. bruger kan lægge en aftale i kallenderen.
Alternativt skal brugeren logge på som fællespostkassens bruger, forstået således, at alle konti i exchange tilhører en dedikeret bruger, og det er denne bruger, der har de grundlæggende rettigheder på kontoen.
Hvis der skal tildeles rettgheder til andre brugere, så kræver det, at en eller anden logger på som den respektive bruger, og dernæst tildeler andre brugere på netværket/domænet ret til at administrere denne konto.
/ptj_11
Avatar billede Xeenia Nybegynder
29. oktober 2010 - 12:37 #2
Det løste sig ved at vi fik tjekket at brugerne havde de rettigheder de skulle have.

Løsningen blev at de trækker aftalen fra deres egen kalender, over i fælleskalenderen, da de ellers skal ind og skifte deres default-kalender hver gang de skal arbejde i henholdvis deres egen eller deres fælles postkasse.