Avatar billede ih1985 Nybegynder
29. september 2010 - 15:17 Der er 13 kommentarer

Alle programmer åbnes af samme program

Hjælp

Har en bærbar der kører på windows 7.

Var inde for at ændre et program til at åbne min eksterne harddisk med, og er af en eller anden grund kommet til at vælge, at alle programmer skal åbnes med dette program (windows media player).

Hvordan får jeg skiftet indstillingerne således at de andre programmer kommer tilbage til deres oprindelige tilstand?

mvh
Ingi
Avatar billede Miezip87 Novice
29. september 2010 - 15:42 #1
det nok lettest og ordne det med tiden som du bruger filer,
hver gang du vil åbne en fil som ikke tilhører WIndows media player,
så højre klikker du og vælger "åben med" og så finder du det ønskede program og trykker "gør altid det for ligende filer" eller hvad den nu skriver når OS er dansk.

og så efterhånden som du for brugt de mest gængse filtyper vil du få det på plads
29. september 2010 - 18:22 #2
... eller SYSTEMGENDANNELSE ?
Avatar billede nickwan Nybegynder
29. september 2010 - 21:07 #3
altså hvis du nu har sat er program til at åbne f.eks mp3, mkv og divx så kan du højreklikke på en tilfældig fil af den filformat du vil ha lavet om og så vælge egenskaber og så står der
"åbnes med    (program)" ude til højre for det står der "skift" tryk på den og vælg programmet så skulle den gerne vælge alle filer af samme filtype til at åbne med det program du har valgt:)
Avatar billede mchlbk Praktikant
29. september 2010 - 21:34 #4
Vil helt klar give Larry ret, systemgendannelse er det letteste.
Avatar billede ih1985 Nybegynder
29. september 2010 - 21:48 #5
Hej tak for svarene, vil helst lave en systemgendannelse.

Hvordan laver jeg en systemgendannelse,og hvor meget mister jeg?
mvh
ingi
Avatar billede nickwan Nybegynder
29. september 2010 - 21:53 #6
Fra Microsofts egen hjemmeside
"Åbn Systemgendannelse ved at klikke på knappen Start. Skriv Systemgendannelse i søgefeltet, og klik derefter på Systemgendannelse på resultatlisten.‌ Administratortilladelse er nødvendig Hvis du bliver bedt om en administratoradgangskode eller bekræftelse, skal du indtaste adgangskoden eller bekræfte."

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/What-is-System-Restore
29. september 2010 - 21:57 #7
Du mister IKKE noget af dine EGNE DATA (deraf navnet SYSTEMgendannelse)...
Avatar billede ih1985 Nybegynder
29. september 2010 - 22:08 #8
hvilket program skal jeg vælge at åbne systemgendannelsen med :D
Avatar billede nickwan Nybegynder
29. september 2010 - 22:19 #9
er det så slemt? :P

åben det med den her: C:\Windows\System32\rstrui.exe

det er selve system gendannelse værktøjet:)
Avatar billede ih1985 Nybegynder
29. september 2010 - 22:40 #10
Kan ikke komme videre:( Eneste jeg kan vælge er "Annuller".
Står at systembeskyttelsen er slået fra, selv om jeg mener jeg har slået den til...TRÆLS!!!
Avatar billede ih1985 Nybegynder
29. september 2010 - 22:51 #11
Så fik jeg den slået til, men nu siger den at der ikke er oprettet noget gendannelsespunkt på computerens systemdrev. Jeg skal vel ikke oprette et punkt på dette tidspunkt vel?
Avatar billede TrylleKurt2 Nybegynder
29. december 2011 - 18:11 #12
Jeg syntes I kommer med uanvendelige Svar! I Windows XP kunne man gå ind under mapper og vælge en standart fil som hele Windows brugte til at åbne alle andre filer med. Hvis man har dette problem, så sker der bare det, at nå man vælger systemgendannelse, så kommer det samme uanvendelige vindue op, Windows ved bare ikke hvilke programmer der åbner hvilke programmer. At komme med et forslag hvo man skal skabe en forbindelse til det enkelte program er da helt hen i vejret! Windows har mistet evnen til at åbne EXE filer og det er det man ønsker svaret på hvordan man gør. Desværre kan jeg ikke huske hvordan det skal gøres, men jeg har en enkelt gang søgt og fundet svaret, det er så ærgerligt med alle de forkerte svar jeg læser, det er pænt af Jer I forsøger, men alle de forkerte svar skaber altså forvirring. Når Windows mister sin evne til at åbne prógrammer, så får alle ikoner det samme ikon f.eks. et Internet ikon og så hjælper det sgu ikke at klikke på systemgendannelse for den har det samme ikon og åbner bare Internettet... Det kræver altså et svar fra en der ved hvad han snakker om, ikke gisninger!
Avatar billede TrylleKurt2 Nybegynder
29. december 2011 - 18:13 #13
Jeg undskylder stavefejlene, men har et dårligt tastatur :-)