Avatar billede Mathias Praktikant
25. september 2010 - 13:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Forbedre computers netværksrækkevidde

Hej
Ude i vores sommerhus er der langt til den store antenne, som udsender internet til alle sommerhusbeboerne! Vores sommerhus ligger så langt væk fra antenne at jeg kun nogen gange kan fange det med min bærbare. Jeg har spekuleret på, om det ikke er muligt at købe en antenne - USB af en eller anden slags som kan forbedre min rækkevidde markant? Jeg har brug for lidt hjælp til, hvad jeg bør købe, for jeg har kigget rundt omkring, men det er mest antenner til routere, jeg kan finde..

Håber der er nogen der kan hjælpe!
Vh
25. september 2010 - 14:02 #1
... Måske:

USB baseret modtager - en eller flere lange USB ledning (evt med forstærker imellem ?) - ud af vinduet (selvfølgelig i regntæt pose) - ...
Avatar billede Mathias Praktikant
25. september 2010 - 14:11 #2
Avatar billede Skoven Praktikant
25. september 2010 - 14:42 #3
Hvilket slags netværk snakker vi om?
Alm. Wifi eller Modem af en slags (f.eks. 3 eller ligende)?
Avatar billede Mathias Praktikant
25. september 2010 - 14:54 #4
Ganske almindelig Wifi :)
Avatar billede Skoven Praktikant
25. september 2010 - 14:58 #5
Du kunne sætte en router op (som er i stand til at udvide eller joine et netwætk) et sted hvor signalet er godt. Så kan du hoppe på den istedet :)
Avatar billede Mathias Praktikant
26. september 2010 - 13:30 #6
Men I tror ikke, at en antenne på mere end 5dbi vil kunne gøre arbejdet?? Så vidt jeg har forstået er 5dBi normal på laptops, så f.eks. 10dbi burde jo være det der kan gøre det for mig?
Avatar billede Mathias Praktikant
27. september 2010 - 21:54 #7
Jeg går stadig og tænker over mit spørgsmål, er der ikke en der kan svare mig på det? :)
Avatar billede Mathias Praktikant
01. oktober 2010 - 14:35 #8
Nu købte jeg sådan en antenne, så må vi se, om det virker :)