Avatar billede RoyalLotus Nybegynder
24. september 2010 - 14:24 Der er 3 kommentarer

Hjælp til valg af bærbar.

Hej allesammen.

Jeg står overfor at skulle igang på min videregående uddannelse og i den forbindelse skal jeg have mig en ny bærbar.

Computeren skal være ca 13 tommer og den må meget gerne have i3 eller i5 core.

Computerens anveldelsesområde bliver hovedsageligt til skolebrug, så det skal gerne være en computer der ikke går død på batteriet efter et par timer.

Computeren vil også lejlighedsvis blive anvendt til gaming, så det skal ikke bare være en billig model, som f.eks. toshibas nye notebook.

Jeg forstiller mig en computer i prisklassen 5000-8000 kr, men  kom endelig med bud udenfor denne prisklasse hvis du mener den opfylder mine (ret kræsne) krav.

På forhånd tak,
/ Bob
Avatar billede madand Nybegynder
24. september 2010 - 14:51 #1
HP Envy måske?
Kan ikke huske om den er 13" eller 14"
Avatar billede lhenning Nybegynder
25. september 2010 - 21:57 #2
Hej Bob

Du kan på EDBpriser.dk selv sammensætte en søgning udfra dine kriterier.

Udarbejd en detaljeret kravspecifikation, med så mange detaljer som muligt. For ovenstående passer på næsten alle nyere maskiner.

Hvad angår gaming, hvilke type spil er der tale om. Wow, Tetris.
Desto mere du lister, desto nemmere kan folk give rod.

Hvilken uddannelse? Er du studerende ved DTU, så du skal bruge processorkraft til udregning. Eller er du grafiker, der skal bruge et "kick-ass" grafikkort.

Mvh

Lars
Avatar billede RoyalLotus Nybegynder
27. september 2010 - 14:16 #3
Hej Lars og tak for dit svar.

Jeg læser medicin og computeren skal mest bruges til word og de få programmer man ellers anvender, så ikke noget vildt krævende på det punkt.

Vedrørende gaming spiller jeg alt ligefra FPS spil som Call Of Duty til MMORPGs som WOW.

Har kigget lidt på den her maskine, kan den anbefales/frarådes?

ACER ASPIRE TIMELINE 4820TG CI5

eks:

http://www.dustinhome.dk/pd_5010412003.aspx?csref=edbpriser_1007