Avatar billede SoronSR Nybegynder
19. september 2010 - 22:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

dlink hopper af nettet hver 1½ time!?!?

Hej Alle

Har en dlink 524up. Den hopper af netværket ca. hver halvanden time.. hvad kan problemet være der? har prrøvet at resete men det hjælper ikke. er der nogle indstillinger der kan være blive pillet ved?

mvh søren
Avatar billede Onlinemarketing Nybegynder
19. september 2010 - 23:31 #1
Jeg har været ude for noget tilsvarende, her var der tale om delefiltret som teleudbyderen har leveret, det virkede som om der var sket noget efter et tordenvejr.

Systemet sprang af linjen og kom på igen, efter skift af dette filter fungerede systemet optimalt igen.

Prøv at få testet linjen fra teleselskabet.

MVH René
Avatar billede SoronSR Nybegynder
20. september 2010 - 08:07 #2
Kan du præcisere nærmere hvordan man får testen linjen og tjekket filtret? :)
Avatar billede 220661 Ekspert
20. september 2010 - 08:54 #3
Hos TDC der afmonters alle telefoner og tilslutning til computeren, og teknikkeren gennemtester så linien fra dem til dig for fejl. Ved ikke om det er samme fremgangsmåde ved andre udbydere. Når linien testes skal der ringes til dem ved hjælp af mobil. Herefter afprøver man de forskellige telefoner og andet udstyr skiftevis for at finde "synderen".
Avatar billede SoronSR Nybegynder
20. september 2010 - 09:05 #4
Jeg er lige flyttet og har lige haft en teknikker ude og sætte det op. Problemet vil jeg mene ligger ved den trådløse router som er lidt brugt. den har jeg som sgt prøvet at resete nogle gange uden hjælp men er der andet man kan gøre?
Avatar billede Bamma Nybegynder
20. september 2010 - 09:29 #5
nogle routere kan ikke klare formange connections, og dør ved brug af fx torrent clienter
Avatar billede SoronSR Nybegynder
20. september 2010 - 10:48 #6
Det sker ved ganske almindeligt brug, maks et par internet browser åbne samtidig.