Avatar billede wowjoey Nybegynder
19. september 2010 - 21:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

IT-supporter kurser.

Hej.

Jeg har længe overvejet at tage en voksen uddannelse som IT-supporter, men kan det betale sig? Jeg tænker på om man kan tage nogle kurser som opvejer uddannelsen i stedet, eller skal man uddannelsen igennem før der er chancer for at få arbejde som IT-supporter?
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. september 2010 - 06:00 #1
IMHO ligger IT supporter i den lave ende af skalaen og du vil komme til at konkurrere med en masse nyuddannet billig arbejdskræft

Jeg vil anbefale at du vælger noget hvor din erfaring kan udnyttes. Specialiser dig alt efter hvad dine interesser er, gå ikke efter noget som de fleste kan.
Avatar billede wowjoey Nybegynder
20. september 2010 - 10:01 #2
Tænker du på kurser eller uddannelse bufferzone?
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. september 2010 - 19:00 #3
I virkeligheden begge. Hvis du påtænker kurser, er det min personlige holdning at de giver for lidt. niveauet er for basalt så selvom kurset evt er billigt vil du ikke få nok ud af det.

Hvis du har erfaring, så bør du investere lidt og tage noget der specialiserer dig og giver dig dybde. dette gælder også for en uddannelse.

Hvad præcist jeg vil anbefale dig at give dig i kast med, afhænger af hvilken uddannelse du kommer med, hvad dine interesser er og hvad du er parat til at investere (tid og penge)
Avatar billede wowjoey Nybegynder
20. september 2010 - 20:04 #4
Uddannelsen IT-supporter tiltaler mig fordi jeg både vil side foran skærmen og løse problemer, supporte medarbejderne, og lave noget fysisk arbejde som udskiftning af hardware osv.

Tid og penge har jeg masser af :-D Ej jeg har egentlig meget tid at gøre godt med og jeg er ikke afhængig af en stor indtægt. Så uddannelse på 3-4 år vil jeg sagtens kunne klare..
Avatar billede cebt Nybegynder
21. september 2010 - 23:20 #5
hvis 3-4 år er fint for dig hvorfor tager du så ikke datamatiker istedet? jeg vil vove at påstå at en datamatiker snildt kan varetage de opgaver der forventes af en it-supporter og meget mere til.. og den uddannelse tager 2½ år
Avatar billede wowjoey Nybegynder
22. september 2010 - 13:11 #6
cebt: fordi programmering ikke siger mig noget.
Avatar billede wowjoey Nybegynder
25. september 2010 - 10:34 #7
Er det nogen som har nogle gode bud?? :-)
Avatar billede wowjoey Nybegynder
29. september 2010 - 09:37 #8
Jeg går i gang med grundforløbet: data- og kommunikation på mandag. Så jeg søger en læreplads som IT-supporter i syd og sønderjylland. Forslag til steder hvor jeg kan søge, modtages gerne. :-)