Avatar billede CaffeLatze Nybegynder
18. september 2010 - 18:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

En, ihvertfald respektabel, gaming-pc eller...?

Hejsa :)
Jeg sad forleden og tænkte: "For pokker, hvor er min laptop langsom! Jeg må have mig en stationær..." Så nu har jeg siddet lidt på shg.dk og har fundet frem til hvad jeg synes ser nogenlunde ud til lige under 6000 kr. Jeg ved godt man ikke lige skal installere Crysis og regne med det kører upåklageleligt, men er der nogle af jer, der kan tjekke om jeg har glemt noget, eller der er noget, der er værd at opgradere? Max 7000 kr :)

Status:
Link: http://www.shg.dk/Products/RetriveBasket.aspx?basket=&basketName=Semi-gamer&basketId=bc76f9fc-83f6-4d99-a9b9-eef44bd65880

Processor: AMD  Phenom II X4 955 Black Edition med 4 kerner og 3.2GHz pr. kerne, 6MB L3 Cache
Bundkort: GIGABYTE bundkort med en hel masse volapyk, Micro-ATX (passer til processoren)
Harddisk: Western Digital, 500 gb (jeg har en ekstern, så behøver ikke en kæmpe stor)
RAM: 2x2048mb (husk på, den skal ikke kunne køre mega programmer sim Crysis)
DVD-Drev: Et eller andet, valgte bare et... ved ikke om det passer sammen med noget som helst :)
Skærm: 23" med 2 ms responstid
Grafikkort: XFX Radeon HD5670

Håber i vil kigge for det, nemt spørgsmål ihvertfald :)
Avatar billede vuffe Nybegynder
20. september 2010 - 10:15 #1
Jeg havde ikke valgt det grafikkort der. Tag hellere og giv 3-400 kr. og så få som min. et HD5770, det er helt klart det værd - specielt hvis det skal være din gaming PC.

Desuden ville jeg også helt klart vælge min. 6GB Ram hvis jeg skulle have en ny PC idag - Win7 sluger jo ca. 1,5GB i sig selv, og så er der jo kun 2,5GB tilbage hvis du kun har 4 ialt.

Og for at være rigtig rigtig irriterende havde jeg nok valgt at købe en i5 eller i7 processor, samt en strømforsyning af et respekteret mærke, for de billige mærker yder ikke altid det de skal, og kvaliteten skal man ikke regne med er i top.

Hvis du ikke har tænkt dig at bygge din egen PC af kvalitetsvarer, kan jeg ikke helt forstå, hvorfor du ikke bare bestiller en samlet en, der vil du få meget mere for dine penge. Tjek f.eks. http://topdata.dk/ ud.

Den her:
http://topdata.dk/product.asp?product=7011

vil f.eks. owne den PC du har sammensat til envher tid :)
Avatar billede vuffe Nybegynder
20. september 2010 - 10:20 #2
Så skal du jo så bare lige have en skærm ved siden af... :)
Avatar billede CaffeLatze Nybegynder
20. september 2010 - 18:59 #3
Du skal have tusind tak for hjælpen! Smid et svar, så er der point til dig :)
Avatar billede CaffeLatze Nybegynder
20. september 2010 - 18:59 #4
Og så er det faktisk lidt morsomt, at den processor i computeren, du linkede, er identisk med den jeg havde valgt :) Og samme GB RAM ;)
Avatar billede vuffe Nybegynder
20. september 2010 - 20:25 #5
hmmm ja ok den eneste rigtige forskel er nok grafikkortet...:p
Avatar billede vuffe Nybegynder
20. september 2010 - 22:23 #6
men du får så til gengæld heller ikke et 470GTX kort til under 2.000 hvis du skulle købe det for sig selv, så det er virkelig en maskine du vil kunne bruge i lang tid. Alt bliver jo hele tiden mere og mere krævende, så om 1-1½ år vil du nok blive træt af af dit grafikkort ikke kan følge med, hvis du altså nøjes med et billigt et. Men så kan man jo til gengæld også sige at du sikkert nok kan få et GTX470 til under 1.000 kr. om 1-1½ års tid :-)
Avatar billede CaffeLatze Nybegynder
21. september 2010 - 14:01 #7
Okay tak for hjælpen :)