Avatar billede Slettet bruger
17. september 2010 - 19:14 Der er 3 kommentarer

Homestream og opkobling til PPPoE server

Jeg har købt og installeret en Homestream box derhjemme i det forfængelige håb at kunne se dansk tv her i Kosovo. Hjemme virker alt fint og uden problemer, men her er problemet, at Homestreamen er sat til P2P serveren, og min internetudbyder her kobler op på PPPoE serveren. Den kan min Homestream ikke fange, og jeg ved ikke lige, hvordan jeg fanger PPPoE serveren. Er der nogen gode forslag?
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
17. september 2010 - 22:21 #1
http://www.kjaerulff1.com/da-dk/p/662_MAXIMUM_HomeStream

Lyder lidt forvirrende det du skriver..

altså som jeg læser homestreamen, så kobler du den til derhjemme
uddrag af tekniske info: NETWORK:

Network router, cable or DSL modem (min. 256 Kbps upload speed)
Her kobles den til.
Altså enten en router, et kabel modem eller ADSL modem.
OG sætter udstyr / hardware til fra hjemmet.

Samtidig installere du så programmet,på pc som du skal have med: som medfølger på cd:
Indhold i kassen: HomeStream enhed, Strømadaptor, Video- og netværkskabler, Manual, HomeStream software

Dette på din pc som skal have internet adgang via: 3-4 muligheder/ et andet sted:
1. mobilt bredbånd / 3g net, usb modem/router
2. Altså enten en router/modem
FX et kabel modem eller ADSL modem
3. fiberbredbånd box
4. tdc box

DETTE sættes op PPoE:
med The Point-to-Point Protocol over Ethernet (PPPoE) is a network protocol for encapsulating Point-to-Point Protocol (PPP) frames inside Ethernet frames. It is used mainly with DSL services where individual users connect to the DSL modem over Ethernet.
Altså ikke pc der skal sættes op til det men modem/router /box der hvor du er med pcen(ikke derhjemme).
Og heller ikke programmet homestream software fra cden skal sættes op til PPPoE, den lægges ind på pc og går via internet til din homestream.
ALTSÅ INTERNET PROGRAM/pc via modem(INTERNET) modem til lokalnet og homestream og til udstyr/hardware kanaler derhjemme.
Håber du kan bruge det til noget.
vh kristian
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2010 - 09:14 #2
Hej KMUNK.
Tak for dit hurtige svar. Jeg vil forsøge at forklare, hvordan min opsætning er.
Derhjemme findes min homestream, der er koblet til en Maximum box, og det er koblet op til min stationære computer. Det hele står i forbindelse med en anden box (router), der er i forbindelse med mit TV og DVD og alt det der.
Hr har jeg min bærbare pc med homestream programmet lagt ind. Når jeg åbner programmet, får jeg meddelelsen: du er ikke koblet til P2P serveren, check din homestream.
Derhjemme fungerede det hele, som det skulle, men da jeg kom herned, gik det ikke.
Så har jeg talt med internetudbyderen, der fortalte, at jeg skulle finde PPPoE serveren, som udbyderen bruger. Det kan jeg ikke finde ud af, og ham i den anden ende kunne ikke hjælpe mig, selv om han var inde og rode rundt i opsætningen. (fjernprogrammering). Jeg har skrevet til min radiomand og venter et svar fra ham.
Og som jeg læser dit svar, så er det hernede jeg skal kunne koble op til PPPoE, men det kan jeg så bare ikke.
Nu har det taget over 4 måneder med det her. Jeg købte det i forbindelse med fodbolden i Sydafrika, men den første box, jeg fik koblet på, var alt for ny til softwaren i programmet, derfor fik jeg en Maximum, og som sagt, det virker derhjemme, hvor jeg ikke har brug for, at det virker. Surt show.
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2010 - 18:03 #3
Nu har jeg skiftet internetudbyder fra IPKO, der kun havde en dual string til PPPoE, hvad det så end er, til Kujtesa, der har dynamisk opkobling til P2P, og man fortalte, at jeg skulle have en fast ip-adresse. Det købte jeg så, men så siger montøren, at nu skal jeg have samme ip-adresse både på min hjemme-pc og den jeg har her. Og jeg behøver faktisk ikke en fast ip-adresse alligevel.
Er der nogen, der ved noget om, at man ikke kan koble sig på Homestream her i Kosovo. Det lyder tosset, for der er jo adgang til internettet.
Vagn