Avatar billede janmansilver Nybegynder
24. juli 2001 - 16:15 Der er 17 kommentarer og
3 løsninger

Soft Quadro mode?

Hejsa!

Dette spørgsmål er sådan set rettet lidt imod retaxes!

Jeg har set at du skriver at man kan sætte Geforce kortene til at køre i \"soft Quadro mode\"!

Hvordan gør man det? Jeg kunne også godt tænke mig at få mit kort til det, da jeg for det meste bruger min maskine til grafisk arbejde.
Avatar billede kapla Nybegynder
24. juli 2001 - 16:17 #1
Avatar billede makse Nybegynder
24. juli 2001 - 16:18 #2
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. juli 2001 - 16:25 #3
Jamen, jeg så bare http://www.eksperten.dk/spm/85983 og blev nysgerrig, desværre kunne jeg ikke bruge Hardware metoden, det var sgu for småt og ikke til at komme til, så derfor prøvede jeg soft metoden og det var sgu det bedste jeg har prøvet.
Jeg havde købt et billigt Chaintech Geforce 2MX og det var godt, desværre oplevede jeg ofte at Adobe Indesign ofte lukkede ned, til trods for at jeg havde fulgt alle Adobes råd.
Efter jeg lavede det til Quadro soft kan jeg bruge Indesign en hel dag og det er blevet meget lettere at navigere rundt på siderne, bladet er trods alt på 56 sider og rimeligt tungt.
Jeg er sikker på at du kan finde vejledningen i http://www.eksperten.dk/spm/85983 , jeg mener at makse bl.a. var med til at skære det ud i pap ;o)
Avatar billede janmansilver Nybegynder
24. juli 2001 - 16:32 #4
Takker, men jeg har heller ikke lyst til at gå i gang med Hardware metoden, hvor kan man få fat i Quadro softwaren?
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. juli 2001 - 16:41 #5
Her er hvad makse skrev:
Pak dine Nvidia drivere ud i en mappe. F.eks. \'C:\\Quadrodriver\'
Kør softquadro, vælg den der hedder Force Quadro 2 MXR og tryk på \'Continue\'
Herefter henviser du til mappen \'C:\\Quadrodriver\'

Bagefter skal du så installere driveren fra den mappe

Det kan være vi skal ha makse til hjælp, kan ikke lige huske hvordan!
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. juli 2001 - 16:49 #6
Jeg skal i byen nu og handle, så det varer lidt før jeg svarer!
Avatar billede kunze Nybegynder
24. juli 2001 - 17:01 #7
Avatar billede janmansilver Nybegynder
24. juli 2001 - 17:45 #8
Hvilke Nvidia drivere er det jeg skal pakke ud?

Jeg har kun en Asus driver og en detonator driver der begge er \"exe\" filer.

Jeg har ikke et program der hedder \"softquadro\". Hvor kan man finde det? Jeg har ledt på google - kunne desværre ikke finde noget.
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. juli 2001 - 18:16 #9
ianmansilver> Har du en mail adresse så sender jeg dig quadrofilen, jeg har den liggende!
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. juli 2001 - 18:55 #10
Jeg har prøvet at rekonstruere installationen, du skal hente Nvidia driverne f.eks. her:
http://www.guru3d.com/download/
Vælg Detonator 12.41 det er den jeg bruger indtil videre, den er WQL godkendt.

Selve installationen er som følger:

Lav en mappe for Quadrodriver
kopier Nvidia driverne til Quadrodriver mappen
udpak SoftQuadro.xip til en tmpmappe og dobbeltklik på filen SoftQuadro.exe og følg anvisningen,
der kommer et lille vindue hvor du kan vælge hvilket system og hvilket grafikkort du har, klik på¨Continue og peg på mappen Quadrodriver, mappen viser nv4_mini.sys, den vælger du og installationen færdiggøres.
Fjern de gamle driver og genstart i VGA mode.
Højreklik på skrivebordet og vælg Indstillinger - avanceret og kort - vælg Egenskaber - Drivere - Opdater drivere og find mappen med Quadrodrivere, vælg filen der fra.
Luk ned og genstart.
Avatar billede janmansilver Nybegynder
24. juli 2001 - 19:03 #11
takker! :o) Her er min adresse: janfrederik@poulsen.dk
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. juli 2001 - 19:08 #12
Er sendt
Avatar billede janmansilver Nybegynder
24. juli 2001 - 19:16 #13
Takker! :o) Du får lige straks nogle ekstra point... Øjeblik! :o)
Avatar billede janmansilver Nybegynder
24. juli 2001 - 19:18 #14
Hvad i alverden!!! Fusk siger jeg bare! Jeg laver lige et nyt spørgsmål så du kan få point!
Avatar billede kunze Nybegynder
24. juli 2001 - 19:19 #15
Tak for spørgsmål!
Avatar billede kunze Nybegynder
24. juli 2001 - 19:20 #16
Ups da! Det kan man kalde stavefejl!

Jeg mente \"Tak for point\"
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. juli 2001 - 19:26 #17
Takker for pointene, jeg er spændt på dine erfaringer!
Avatar billede halifax Nybegynder
25. juli 2001 - 00:50 #18
retaxes -> Du fik aldrig skrevet, hvor mand kunne downl. denne SoftQuadro.zip fil! Gider du sende den til halifax@sol.dk  da jeg oxo har GeForce2 MX. På forhånd tak!

Avatar billede makse Nybegynder
25. juli 2001 - 01:07 #19
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. juli 2001 - 09:56 #20
halifax> Det var sgu fordi jeg ikke kunne huske url, så jeg sendte den med mail til janmansilver!