Avatar billede DatateknikerElev Nybegynder
10. september 2010 - 12:04 Der er 5 kommentarer

Server 2008 R2 Bruger problemer

Jeg har et lille setup der består af en Domæne controller og 2 server tilmeldt domænet som jeg skal bruge til exchange 2010 sp1, det hele køre under Hyper-V

Problemet er at når jeg logger på en af de tilmeldte maskiner så kan jeg ikke få tilgang til nogle administrator funktioner, bla. så virker ingen af MMC'erne. Hvis jeg logger på domæne controlleren med samme konto så er der ingen problemer. Brugeren er tilmeldt Enterprise Admins og Domain admins.
Det er ikke Enhanced Security, da jeg har prøvet at slå det fra.

nogle forslag?
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. september 2010 - 13:00 #1
Det kunne være noget GPO der forhindre remode interactive logon med admin credentials
Avatar billede DatateknikerElev Nybegynder
10. september 2010 - 13:05 #2
Det kunne det være, men hvor tjekker jeg det? syntes ikke jeg kan finde noget inde i Active Directory
Avatar billede DatateknikerElev Nybegynder
10. september 2010 - 13:15 #3
Kan det være fordi at alle serverene er importeret gennem Hyper-v fra den samme Virtuelle harddisk? dvs. at de har haft samme samme instillinger som jeg så har ændret da jeg tilmeldte domænet?
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. september 2010 - 13:54 #4
Det vil typisk være at finde i Global Policy Settings som du tlgår bia et management snap-in eller via GPO editoren som du vist fnder under de administrative tools. Det er noget tid siden jeg har arbejdet med det så jeg kan huske detaljerne forkert
Avatar billede DatateknikerElev Nybegynder
14. september 2010 - 09:50 #5
Det viste sig at være et UID problem, Jeg slettede 2 af de importerede hyper-v drev og lavede 2 friske installationer og så spillede det. så problem solved